E-commerce

E-commerce is een speciale tak van sport: resultaatgericht, analytisch én creatief. Fabrique heeft ruime ervaring in het ontwerpen en ontwikkelen van grote en kleine webshops. Van schroeven tot boodschappen, van mode tot reizen, je kunt het kopen in ‘onze’ webwinkels. Samen met onze klanten en ontwikkelpartners realiseren we forse conversieverbeteringen.

Webshop design voor conversie

Een webwinkel heb je in de eerste plaats om te verkopen. Door onze uitgebreide ervaring bij het ontwerpen en bouwen van goed converterende webshops kunnen we je adviseren welke functies bij je business en je assortiment passen, en die zullen bijdragen aan de verkoop. Welke filtering heb je nodig? Welke productinformatie? Door metrics en A-B tests hebben we geleerd welke interface-patronen het beste converteren.

Merkgestuurde aanpak

We hebben uitgebreide ervaring in het tot leven brengen van merken. Effectief verkopen betekent dus ook: waar maak je het verschil? We zullen altijd op zoek gaan naar onderscheid. Of dat nou zit in een geweldig uiterlijk, een unieke advies-module, of een herkenbare tone-of-voice. We maken gebruik van je gekozen positionering en verhalen, of ontwikkelen deze samen met jou en je collega’s. We kunnen helpen bij het creëren van overtuigende fotografie, tekst en video.

Omnichannel commerce

Er is geen offline meer in retail. Voor retailers is omnichannel zakendoen al jaren gemeengoed, of nabije toekomst. De mobiele telefoon is een heel normaal hulpmiddel voor klanten, ook op de winkelvloer. Dat begint bij een full-responsive webshop of native app. Ben je op zoek naar innovatieve toepassingen van techniek of verrassende koppelingen tussen de digitale en fysieke wereld? We denken met je mee.

E-commerce development

Ons e-commerce werk is vaak voor grote merken zoals HEMA, IKEA, Staatsloterij en Albert Heijn. We werken dan als strategie- en designpartner samen met een implementatiepartij. We hebben ervaring met het ontwerpen van webwinkels die draaien op Salesforce Commerce Cloud, Oracle, Magento en meer. Voor webshops met minder omzet, zoals het Design Museum London en Viktor & Rolf leveren we vaak wél de development, afhankelijk van de situatie op basis van magento of Shopify. Wil je weten wat voor jou de beste oplossing is? We denken graag mee!

Ons werk in e-commerce

Projecten waar we trots op zijn.

HEMA heeft een van de grootste loyaltyprogramma's van Nederland. Miljoenen mensen sparen fanatiek punten. Samen met HEMA en Q42 ontwikkelden we een nieuwe app waarin het loyaltyprogramma gecombineerd wordt met e-commerce: een native shop gericht op maximale conversie, stabiliteit en snelheid. Natuurlijk met de typische HEMA-eenvoud.

Native shop voor de echte HEMA-fan

HEMA-app

Een grootse muziekervaring in een warme omgeving.Als vaste digital design partner van IKEA Nederland ontwikkelen we vernieuwende digitale concepten. Een voorbeeld hiervan is de IKEA pop-up Giftshop met bijpassende online shop, helemaal in het teken van "Geven met aandacht".

Ikea als cadeauwinkel: geven met aandacht

IKEA

Bij Fabrique houden we van kunst, conversie en complexiteit. Dus doken we erbovenop toen RMN (Réunion des Musées Nationaux — Grand Palais) aangaf de officiële webwinkels van het Louvre, Musée d’Orsay en nog 27 andere Franse musea te willen vernieuwen. Samen met de Parijse e-commerce bouwer Mamasam ontwikkelden we een compleet nieuw Boutique des Musées.

Kunst kopen was nog nooit zo eenvoudig

Boutiques de Museés

Independer helpt consumenten om keuzes te maken op het gebied van financiën en verzekeren. Als onafhankelijke vergelijkingssite maakt Independer verzekeren gemakkelijk voor bijna 1 miljoen klanten in Nederland. Wij ontwikkelden met Independer hun nieuwe website, waaronder een nieuwe vergelijker voor zorgverzekeringen.

Van vergelijken naar afsluiten

Independer

Blogs

Onze visie op e-commerce.

Why I don't use personas

I never really use personas. But since I'm new at Fabrique I have stumbled upon them a couple of times already.

Oscar van Beek

Omgaan met hypes in e-commerce

Hoe herken je echte innovatie in een markt waar hypes de norm zijn?

Pieter Jongerius

UX design: zelf doen of uitbesteden? Spoiler: allebei!

Een inkijkje in hoe bedrijven omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Pieter Jongerius