Digital experience design

Als strategic digital design agency ontwerpen en bouwen we vrijwel alles met een digitale interface. Apps, websites, touchscreens en meer. Van e-commerce tot fintech, van cultureel erfgoed tot entertainment. Content, interactie, techniek en vorm zorgen samen voor de beste user experience.

Fabrique digital design en development. We ontwerpen vrijwel alles met een digitale interface.

Strategie

Bij Fabrique ontwerpen en bouwen we met het doel voor ogen: conversie bijvoorbeeld, merkbeleving, én verbetering van de bottom line. Om dat te bereiken beginnen we elke samenwerking met een pragmatische strategische scan. Daarin kijken we samen naar onderwerpen zoals waardepropositie, klant-inzicht, merk, customer journeys, data, jullie organisatie en uiteindelijk de business case.

Is de richting helder? Dan gaan we aan de slag! Is er research nodig, merkstrategie, of contentstrategie, dan beginnen we daarmee. Is het nodig om de customer journeys beter te integreren? Dan gaan we van start met Service design.

Digital branding en visuele identiteit

We ontwerpen niet alleen hoe een website of app werkt, we bepalen ook een online merkgevoel. Animaties, interactie, tone of voice vormen allemaal een indruk. Soms passen we daarbij een bestaande huisstijl toe, soms ontwikkelen een nieuwe visuele identiteit. Uiteraard digital first. Merken zijn ons uitgangspunt en we nemen merkstrategie altijd serieus.

Digital design is een teamsport

We werken in kleine teams met mensen uit verschillende disciplines samen. Daarnaast werken we vanuit onze ‘open keuken’ intensief samen met onze klanten. Tijdens design sprints en (doorlopende) projecten, maar ook door het tijdelijk leveren van onze experts om zo bestaande klantteams te versterken.

Door het directe contact kunnen we samen geweldige dingen maken. Ieder vanuit zijn eigen kennis en expertise. Zo brengen front-end developers niet alleen onze ontwerpen pixelperfect tot leven in de browser. Ze helpen met prototyping ook het ontwerpproces verder.

Validated learning

De beste manier om je strategie te toetsen, is door deze in de praktijk te brengen en te leren van de resultaten. Korte time-to-market en het toetsen van aannames in strategie, ontwerp en communicatie zijn essentieel. Zo krijgen we snel kwalitatieve en kwantitatieve feedback uit performance analytics, user reviews et cetera. De inzichten die we opdoen, gebruiken we om de strategie én de producten te optimaliseren.

Samen bepalen we de aanpak

Een succesvolle samenwerking begint met een goede aanpak. Samen bekijken we wat specifiek voor jou de stappen naar een eerste release zijn. Passen we de Lean methodologie toe? Is Scrum een goede ‘delivery’ methode? We zijn voorlopers op het gebied van Agile methoden en Scrummen al sinds 2009. Steeds vaker maken deze intensieve projecten ook deel uit van een design maturity programma, en helpen we jouw organisatie klaar te stomen voor het digitale tijdperk.

Met de kracht van ons Eidra netwerk

Is kwantitatief onderzoek nodig? Een complexe business case? Social media strategie of above the line-communicatie? Fabrique is onderdeel van Eidra. Samen met onze gespecialiseerde partners hebben we nóg meer impact. In één samenwerking die wij als Fabrique orkestreren.

De nieuwe app ondersteunt bezoekers om zelf te kiezen waar ze meer van willen weten. Ieder kiest bij elk bezoek zijn eigen weg, in zijn eigen tempo. Museum De Lakenhal gebruikt als een van de eerste musea in de wereld AI-technologie om de bezoeker verdiepende info te geven. Gewoon door je camera op het kunstwerk te richten.

Beleef ’t op jouw manier

Museum De Lakenhal

HEMA is van iedereen. Overal klopte de merkbeleving, behalve online. En juist daar heeft HEMA grote ambities. Door de kunst van het weglaten maakte Fabrique hema.nl weer echt HEMA.

Weer écht HEMA

HEMA

Slapen in een Sir Hotel gaat veel verder dan de kamer waar je in slaapt. Het is een one-of-a-kind ervaring. En dat is precies wat je moet voelen bij een bezoek aan de website. De site is een teaser van je toekomstige verblijf.

Online teaser van je verblijf

Sir Hotels

De missie van het Design Museum in Londen is groot: ‘create the most inspiring, exciting and engaging design museum in the world.’ Daar hoort een website bij die een design statement op zichzelf is.

Design statement

Design Museum Londen

Blogs

Onze visie in digital design.

Let’s Challenge Conventions

I would like to urge designers to challenge conventions in order to create truly new digital experiences.

Oscar van Beek

UI-kits bevorderen de creativiteit

Wanneer je een goede kit slim toepast levert het meer vrijheid op.

Olaf Muller

Case: Een native app voor de echte HEMA-fan

E-commerce en loyalty-programma in één app.

Pieter Jongerius