IKEA

Als vaste digital design partner van IKEA Nederland ontwikkelen we vernieuwende digitale concepten. Een voorbeeld hiervan is de IKEA pop-up Giftshop met bijpassende online shop, helemaal in het teken van "Geven met aandacht".

  • Onze services
  • Retail
  • Digital design en development
  • E-commerce
  • Prijzen & Erkenning
  • Silver Dutch Interactive Award
Bezoek de website

Ikea als cadeauwinkel: geven met aandacht

IKEA gaf ons een opdracht met twee doelen. De merkassociatie van IKEA als cadeauwinkel vergroten. En laten zien dat IKEA een omnichannel retailer is. Vanuit die gedachte ontwikkelden we op basis van design research een nieuwe merkbeleving voor 'IKEA Gift Shop', de online webshop en de digitale elementen voor de pop-up winkel in Utrecht.

Ikea digital design door Fabrique. Touch screens pop-up store Utrecht.

1 Shop 2 doelen

Op basis van door ons uitgevoerd design research creëerden we één experience over verschillende kanalen en touchpoints. We integreerden daarbij digitale elementen in de fysieke beleving. Zo ontwierpen we een video-booth, een interactief etalage-display en twee 55 inch in-store touch-screens waarop dezelfde cadeaus te koop waren als in de online webshop.

Fabrique digital transformation. Voorbeeld van schermen in de IKEA pop up store.
Aandacht maakt alles mooier. Een cadeau dat je koopt in de giftshop is méér dan een IKEA product. Met het gebaar maak je jouw aandacht voor de ander voelbaar.

Querine van Casteren Interactieontwerper

Ikea giftshop

Het resultaat

Sterke stijging in bezoekersaantallen, online verkeer en verkoop tijdens de feestdagen. En bekroond met een Silver Dutch Interactive Award in de categorie Campaign.

7.600

Bezoekers in 2 weken

133

Verkoop index

120

Conversie index