Data analyse

Data vormt de basis van iedere digitale strategie. Regelmatig meten en bijsturen zorgt voor een optimale gebruikerservaring én goede conversie. Wij richten data tools in, analyseren het websitebezoek en optimaliseren voor het beste resultaat.

Data analyse bij Fabrique

Of je website nu net live staat of al jaren draait. Het stellen van doelen en meten van resultaten is een continu proces. Om een optimale gebruikerservaring te garanderen én resultaten te boeken is het belangrijk om te meten. Alleen dan kan je ook écht goed bijsturen. Ons data-team maakt overzichtelijke dashboards en werkt nauw samen met onze designers, developers en klanten om samen maximale resultaten te behalen.

Data analytics audit

Om de basis helder te krijgen, starten we met een audit waarin we controleren of het gebruikersgedrag op de website correct wordt getrackt en gemeten. We kijken naar de inrichting en statistieken van je huidige tools, zoals Google Analytics 4, Google Tag Manager (GTM), en Hotjar. Wanneer deze tools nog niet zijn ingericht kunnen we dat verzorgen.

Dashboard als stuur

Een actueel en overzichtelijk inzicht in de performance van je website is belangrijk. Wij maken dashboards die de data visueel en begrijpelijk weergeven. Deze dashboards maken we met de gebruikelijke programma's Google Analytics 4 en Looker Studio.

Periodieke data-analyse

Heb je geen dataspecialisten in huis, dan helpen wij hier graag bij. We maken maandelijkse, kwartaal-of jaar-analyses van je website prestaties. Op basis van de cijfers en strategie kijken we samen welke optimalisaties zorgen voor een nog beter resultaat.

Klaar voor de start?

Met een quick scan kunnen we snel herkennen welke data-diensten effectief zijn voor jouw organisatie. We nemen hierbij een eerste kijkje ‘onder de motorkap’ en maken een globale analyse. Heb je een data-vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op, dan bekijken we samen wat het beste werkt.

Lees ook meer over onze ervaring op het gebied van SEO en conversie optimalisatie.