Zoekmachine optimalisatie

Zichtbaarheid en vindbaarheid in de zoekmachines bepaalt in grote mate het succes van je website. Door de immense populariteit van zoekmachines zien wij SEO als een essentieel onderdeel van ieder nieuw én bestaand project. Zoekmachine optimalisatie is onderdeel van onze digital marketing service.

Overleg over SEO status

Investeer in SEO

Wanneer je tijd steekt in SEO, zal je website hoger in de zoekresultaten van zoekmachines komen te staan. Aangezien een groot deel van de bezoekers van Google niet verder kijkt dan de eerste zoekpagina, is dit van groot belang. Je zal meer potentiële klanten aantrekken en je vergroot je bereik en betrouwbaarheid.

De drie SEO pijlers

Als we over SEO praten, dan hebben we het over drie onderdelen. Het is van belang op alle pijlers te richten, om resultaten te boeken. We maken een onderscheid in:

  • Technische SEO. Dit onderdeel heeft te maken met hoe goed zoekmachines jouw site begrijpen en kunnen indexeren. Het is minder zichtbaar voor de websitegebruiker en speelt zich vooral aan de achterkant van de website af. Hierdoor is het voornamelijk een taak van een developer om dit netjes en leesbaar te maken voor Google. Onder technische SEO valt o.a. beveiliging en de snelheid van de website, optimalisatie voor mobile en een sitemap.
  • On page SEO. Je website ontwikkel je voor een bepaalde doelgroep. Het is daarom belangrijk om je content zo te creëren, dat zij zich aangesproken voelen. In dit onderdeel werk je aan de juiste indeling, elementen en opbouw van je website. Je zorgt dat de sitestructuur, leesbaarheid en toegankelijkheid optimaal is voor de klant. Dit doe je bijvoorbeeld door een zoekwoordenonderzoek te starten. Het is vooral een taak van de redactie om dit onderdeel goed door te voeren.
  • Off page SEO. Dit onderdeel gaat over optimalisaties die buiten je website worden ondernomen. Door links van andere websites te krijgen zal de autoriteit van je website vergroot worden. Deze links worden Backlinks genoemd. Hierin is het belangrijk dat de links van hoge kwaliteit zijn.
SEO drie pijlers

SEO-diensten

We hebben ruime ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie en bieden verschillende services aan van strategie tot uitvoering. We kunnen het hele traject verzorgen, of delen ervan. Om in kaart te brengen wat nodig is doen we een SEO Quickscan. De volgende diensten kunnen uit de scan komen:

  • SEO-strategie
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Concurrentie-analyse
  • Content-analyse
  • Technische analyse met verbeteringen door onze developers.
  • Workshop schrijven voor SEO
  • SEO-monitoring

Kijkje onder de motorkap met de SEO-Quickscan

De manier waarop Google jouw website beoordeelt, verandert constant. Ook je site is altijd in ontwikkeling. Een SEO-scan is hierdoor zinvol, of je website nu net live staat of al jaren draait. We lopen, in een vast aantal uren, de belangrijkste onderdelen van je site door: techniek, content, en linkbuilding. Hierbij combineren we de kennis van onze SEO-specialisten met een aantal professionele tools en brengen de knelpunten en to do’s in kaart. Aan de hand van onze bevindingen maken we een rapport. Fabrique pakt vervolgens deze punten op, samen met jou.

Stappen Quickscan
Stappen SEO-Quickscan

Expert review

Meer behoefte aan een analyse, waarbij we ons focussen op zowel data als UX? In de expert review beoordelen we de flow en structuur van je website.

Laten we samen je SEO verbeteren!

Of je nou al eerder een traject met Fabrique hebt doorlopen of nieuw bent, we denken graag met je mee. Neem contact met ons op als je denkt een data vraag te hebben, dan bekijken we samen wat het beste werkt.

Lees ook meer over onze ervaring op het gebied van data analytics en conversie optimalisatie.