Lowlands

Lowlands 2020

Lowlands staat voor eigenwijs en tegendraads. En dat is precies het gevoel dat organisator MOJO ook met de website wil overbrengen. Lowlands en Fabrique zijn al meer dan 20 jaar vrienden. Sinds de allereerste Lowlands-site in 1998 werken we voor het festival.

  • Prijzen & Erkenning
  • iF Communication Design Awards
  • Dutch Design Award
  • Winner SXSW
Bezoek de website
Lowlands 2020

Travel guide to the campingflight

Sinds de 2017 editie werken we samen met ontwerper Hansje van Halem. Ieder jaar maken we stappen in interactie en techniek.

Digitale pudding

De basis voor de stijl van 2023 ligt in het aangepaste lettertype dat sinds 2022 wordt gebruikt. Het nieuwe lettertype wordt gegenereerd door een algoritme op basis van een bewegend raster. Dit jaar krijgt elk stuk tekst zijn individuele vorm en patroon. Door met de parameters te spelen transformeert het artwork in een soepele gelei achtige substantie.

Website LL23 ontworpen door Fabrique

Smooth like jelly

De nieuwe homepage heeft een interactief bewegend grafisch element dat uitnodigt om ermee te spelen. Via de navigatie, die gebaseerd is op de windrichtingen, navigeer je op een vloeiende en speelse manier door de site.

Uitbundig en overdadig

De uitdaging is om het Lowlands-platform uitbundig, maar ook bereikbaar te houden. Bezoekers moeten hier immers hun ticket kopen en het programma gemakkelijk kunnen bekijken. Naast de bombastische stijl moet de website goed performen.

Dit maken we mogelijk door een headless setup met Vue en Nuxt aan de frontend en Wagtail als backend. Om ervoor te zorgen dat de site een grote piekbelasting aankan, bijvoorbeeld tijdens de start van de kaartverkoop, hebben we een robuust caching-mechanisme geïmplementeerd.

Schermen Lowlands website op mobiel

Blijf ontdekken

Net als op het festival zelf blijf je op de site nieuwe acts ontdekken. Het unieke Lowlands-gevoel knalt ook in 2023 weer van het scherm!

Lowlands sfeerimpressie

Samen met

De samenwerking bestaat uit een bont gezelschap van creatieven. Van hoofdontwerper (Hansje van Halem) tot animatoren (Jurriaan Hos), van software programmeurs tot interactie ontwerpers. Lowlands geeft alle partners veel vrijheid waardoor er onverwachte invalshoeken ontstaan. Dit zie je niet alleen terug in de marketinguitingen, maar ook in fysieke vorm tijdens het festival zelf.