Cultuurfonds

Dansers met het logo en de slogan van het Prins Bernhard Cultuurfonds

Hé Cultuurfonds! Met een nieuwe campagne en identiteit spreekt het Prins Bernhard Cultuurfonds een breder inclusiever publiek aan en zetten zij zichzelf nog meer op de kaart als aanjager van cultuur.

Dansers met het logo en de slogan van het Prins Bernhard Cultuurfonds

Creatief, divers en kleurrijk

Met een merktraject hebben we een mentaliteitsverandering in gang gezet, waarbij toegankelijkheid, inclusiviteit, openheid en verwelkomen belangrijke waarden zijn. Hoewel het fonds tot nu toe goed functioneert, bereikt het nog niet een brede doelgroep in de samenleving, en zeker geen inclusieve groep. De naamsbekendheid is niet groot en wat het fonds daadwerkelijk doet is voor een bredere groep onbekend.​ Het cultuurfonds wil vanaf nu ​in heldere taal zoveel mogelijk mensen aanspreken en laten zien waar ze voor staan. Echt de verbinding opzoeken om zo cultuur daadwerkelijk te laten verbinden.

Typografie

De typografie vormt een sterke basis in de nieuwe identiteit. De verschillende lettertypes in de typografie staan voor de diversiteit in de maatschappij. Cultuur betekent voor iedereen iets anders, maar het heeft een gemene deler en dat is dat het ons verbindt.

Visitekaartjes en brochure van het Prins Bernhard Cultuurfonds

Kleurrijk en inclusief

De diversiteit aan kleuren staat voor het dynamische aspect van cultuur. Met de nieuwe stijl wil het Cultuurfonds een bredere doelgroep aanspreken en een nieuwe mentaliteit tot leven brengen, zowel intern als extern.

De visuele stijl is vernieuwd en komt tot uiting in een divers kleurenpalet (voorheen alleen oranje) in combinatie met sterke beelden van de door het Cultuurfonds ondersteunde projecten. De website is gebruiksvriendelijker en het aanvragen van subsidie versimpeld. Het Cultuurfonds is toegankelijker en verwelkomend voor iedereen.

Landelijke campagne

Met een landelijke media campagne laat cultuurfonds van zich horen op de radio en via een postercampagne op straat. De felle kleuren en het unieke font gecombineerd met de slogan 'Hé Cultuurfonds' vielen op en zorgden voor veel positieve reacties van zowel donateurs als kunstenaars. Ook op social media laat het cultuurfonds van zich horen.

Ontwerp stories Insta Prins Bernhard Cultuurfonds
Zonder ons geen cultuur. En zonder cultuur geen ons.

Cultuur verbindt ons. We hebben elkaar nodig.

Poster in de stad Cultuurfonds
Tote bag het Prins Bernhard Cultuurfonds