Financiële dienstverlening


Zowel vanuit merkperspectief als met een service design-bril vinden wij de wereld van financiële dienstverleners erg interessant. Er liggen heel veel kansen voor nieuwe, innovatieve producten en diensten waarbij het gemak voor de klant centraal staat.

Klant is op zoek naar gemak

De financiële sector heeft het vertrouwen en sympathie van de consument de afgelopen jaren deels verloren, en is dat langzaam opnieuw aan het opbouwen. Daarin is branding belangrijk, maar dan niet meer in de klassieke interpretatie die gaat over het vertellen van verhalen. De klant is op zoek naar gemak. We zien daarom dat banken veel investeren in het versnellen van innovatie, wat moet leiden tot nieuwe producten en diensten waar klanten echt blij van worden.

Private banking is een vergrijzende business die aan de vooravond staat van grote veranderingen. Vanuit een corporate startup lanceerde ABN AMRO daarom Prospery, een online wealth manager die digitaal vermogensbeheer in combinatie met persoonlijke coaching biedt.

Volledig online wealth manager

ABN AMRO

Strak en ‘clean’ door de rustige look & feel en heldere navigatie, maar ook warm en menselijk door de persoonlijke fotografie en content. Een site die past bij de vooraanstaande rol van ING in de internationale financiële wereld.

Een corporate site met gevoel

ING

Lean Start-Up filosofie en Agile aanpak

De Lean Start-Up filosofie en Agile aanpak vinden goede grond bij banken en verzekeraars. Het zijn relatief eenvoudige methodes om de innovatie te versnellen. Met Scrum Academy samen helpen wij hen om dit concreet te maken met trainingen en agile coaching. Dat doen we bijvoorbeeld voor Aegon en Delta Lloyd.

Een Corporate startup of Corporate Venture is dé manier om innovatie binnen grotere organisaties te versnellen. Lees meer over de Lean methode