ABN AMRO

Private banking is een vergrijzende business die aan de vooravond staat van grote veranderingen. Vanuit een corporate start-up lanceerde ABN AMRO daarom Prospery.

  • Prijzen & Erkenning
  • Silver Dutch Interactive Award (2)

Volledig online wealth manager

We waren vanaf het eerste moment betrokken. Onze invloed ging daarom veel verder dan alleen digitale middelen. We richtten het innovatieproces in, formuleerden de value proposition, bouwden het merk op en ontwierpen de identiteit. En ja, natuurlijk ook het UX en visuele ontwerp van de website en apps.

Scrum en lean innovation

Met een klein en dedicated team versterkten we de start-up in een skunklab in Amsterdam-Zuidoost. We implementeerden scrum en lean innovation en namen het team mee in methodes voor klantvalidatie. Met in totaal 140 (internationale) interviews, surveys en Facebook ad-experimenten hebben we veel geleerd over de klantbehoeftes.

Helemaal online

Binnen 11 maanden stond er een gebruiksvriendelijk webplatform waarop de Duits markt helemaal digitaal zijn vermogen kon beheren. Met persoonlijke coaching door gecertificeerde experts – tegen een vast bedrag.

De allereerste

ABN AMRO was met deze online wealth manager de eerste bank in Europa waar je op een compleet nieuwe manier je vermogen kan beheren. Wel is onlangs besloten dat dit initiatief niet binnen de nieuwe strategie van de bank past, en is het om die reden gestopt.

Bij de Dutch Interactive Awards 2018 werd Prospery 2 keer onderscheiden met een Silver Award: in de categorie Digitale transformatie en in de categorie Service.