BrandMR

Brandmeester staat voor juridische hulp op een nieuwe manier. Voorspelbaar, met een vaste prijs en helemaal online. Fabrique was vanaf het eerste moment betrokken en in een fijne samenwerking hebben we de complete legal service ontworpen, gebouwd en voorzien van content. Zodat Brandmeester klaar is om de traditionele, juridische markt open te breken.

  • Onze services
  • Service design
  • Digital transformation
Bezoek de website

Het recht toegankelijk voor iedereen

Een kwart van de Nederlanders blijkt bij een juridische vraag of probleem geen hulp te zoeken. Ze hebben geen rechtsbijstandverzekering, en vinden de kosten van een advocaat te hoog en onvoorspelbaar. Brandmeester biedt juridische hulp in vier heldere stappen, elke stap voor een vaste prijs. Een baanbrekend nieuw concept dat past bij de trend dat steeds minder mensen zich verzekeren en pas willen betalen als het nodig is. Zo maakt Brandmeester rechtshulp voor meer mensen toegankelijk. En dat is meteen voorpaginanieuws voor het FD.

We willen bouwen aan een sterk en toegankelijk merk in de ontoegankelijke en wat conservatieve markt van de advocatuur.

Peter Hoitinga Marketingdirecteur BrandMR

From scratch

We waren from scratch betrokken. Het concept stond en er waren merkwaarden, maar hoe gaat de service werken? En hoe ziet die eruit? Alles lag nog open. We hebben het concept ontworpen en gelijk getest met gebruikers. Met enthousiaste reacties en nuttige feedback zijn we de scrum in gegaan. In een intensieve samenwerking met de Brandmeesters, LabDigital, Bikkelhart en XXS hebben we in 7 sprints de complete dienst neergezet. En hem daarna steeds meer verfijnd en uitgebreid, altijd met checks bij de gebruiker.

Met behulp van Service Blueprints is het digitale dienstverleningsproces ontworpen.

Om een goede consumenteninterface te ontwerpen is het noodzakelijk het totale proces van de dienst te overzien. Ons team bracht deze service in kaart met de langste service blueprint die we tot nu toe ontwikkelden. Meer weten over service design? Bekijk onze Service design pagina.

Online en toch persoonlijk

Omdat Brandmeester geen standaard advocatenkantoor is, ziet het er visueel ook anders uit. Fris, levendig, eigentijds en persoonlijk. Want ook al word je helemaal online geholpen, het voelt altijd persoonlijk aan, mede dankzij de terugkerende foto van je advocaat of jurist.

Je vindt je dossier achter de log-in. In deze MijnOmgeving staan alle stappen die te voorspellen zijn, alvast klaar. Dus meldt een klant middernacht zijn arbeidsconflict aan, dan kan hij gelijk aan de slag. De copy is zo geschreven dat zij begrijpelijk is voor iedereen. We vragen dus niet naar iemands ‘juridische conflict met betrekking tot arbeid’, maar gewoon: wat is er aan de hand? Vlot, zonder in jip-en-janneketaal te schrijven.

In de MijnOmgeving liggen ook gelijk de grootste technische uitdagingen. Het is een single page application met een diepe integratie op een juridisch systeem. Dit systeem is complex, maar door de gebruiksvriendelijke interface heeft de gebruiker daar geen last van. Hij krijgt met een paar simpele vragen in de checklist de juiste advocaat toegewezen. En kan dankzij de koppling met de agenda van de advocaat makkelijk een afspraak inschieten.

We hebben de Mijn Omgeving ontworpen als een echte powertool. Deze zorgt ervoor dat advocaat en cliënt perfect kunnen samenwerken.

Harmen van Balen Senior Interaction Designer

Optimalisatie en doorontwikkeling

Na een softlaunch periode van 3 maanden is BrandMR live gegaan voor het grote publiek middels een media campange. In samenwerking met Bikkelhart optimaliseert Fabrique het BrandMR platform constant.

Daarnaast helpen Fabrique en LabDigital bij het ontwikkelingen van nieuwe functionaliteiten en rechtsgebieden.

Een video uit de campagne ‘Regel Recht met BrandMR’ (bureau: XXS Amsterdam)