Luxaflex

Luxaflex, een van de merken van Hunter Douglas Europe, is een toonaangevende specialist in raambekleding en zonwering. Wij ontwikkelden de website van Luxaflex voor twaalf verschillende landen.

  • Onze services
  • Retail

'Glocal' raamwerk

Rolgordijnen vormen de eerste productlijn in de nieuwe webshop. Met een configurator kan de koper zelf zijn rolgordijnen samenstellen door formaat, soort stof, transparantie, kleur en afwerking te kiezen. Na de online betaling gaat de bestelling naar de lokale dealer die verder alle Luxaflex-service levert, inclusief het ophangen. Webshop en dealersysteem lopen zo naadloos in elkaar over.

Virtuele paskamers

Het meest opvallend aan de webshop zijn de vier virtuele ‘paskamers’. Deze paskamers brengen je op nieuwe ideeën en geven een beeld van hoe de rolgordijnen bij jouw kamer passen. De vier kamers hebben ieder een eigen stijl, de kleur van de muren en vloer kun je zelf aanpassen zoals bij jou thuis. De rolgordijnen kunnen omhoog en omlaag, om te zien wat er met de lichtinval gebeurt. Je kunt inzoomen op de details van de stof en de stof aanpassen. Alle beelden zijn gemakkelijk op te slaan, te printen en te delen via social media.

Van strategie tot design

We ontwikkelden de hele strategie van de webshop; van het eerste idee tot aan het gedetailleerde ontwerp. In alle stappen waren we verantwoordelijk voor het interactieontwerp, het visueel ontwerp en een gedeelte van de techniek. Om tot een optimaal eindresultaat te komen coördineerden we het werk van de verschillende partijen, zoals INDG (3D rendering) en Getlogic (technische implementatie).

Webshop op maat

Zo kwam uit een technisch en organisatorisch ingewikkeld proces een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke webshop tot stand. Een webshop op maat waarin inspiratie en verkoop uitstekend samen gaan.