Luxaflex

Luxaflex website sfeerbeeld

Voor Luxaflex, een van de merken van Hunter Douglas Europe, ontwikkelden we in 2011 de website voor twaalf verschillende landen. Dit vormde het startpunt voor een langdurige samenwerking.

Bezoek de website
Luxaflex website sfeerbeeld

'Glocal' raamwerk

De website vormt het startpunt voor informatie en inspiratie. Luxaflex staat voor kwaliteit en maatwerk en levert de raambekleding daarom alleen via fysieke winkels. Een afspraak bij een winkel is gemakkelijk te maken via de online dealer locator.

Twaalf landen in één ecosysteem

We hebben de website opgezet volgens het principe van een 'glocal raamwerk'. De twaalf landen gebruiken één set componenten en één CMS om deze te beheren. Het CMS biedt zo ruimte voor beheer door het hoofdkantoor en aan de lokale marketeers.

Het hoofdkantoor kan de merkbeleving van de verschillende landensites in één keer eenvoudig overzien en toepassen. De lokale marketeers hebben de ruimte om de couleur locale van het betreffende land te bepalen en producten te promoten en verhalen te vertellen die voor dit land relevant zijn. Dit alles draait binnen één ecosysteem.

Focus op online inspiratie

Op het blog is volop ruimte voor inspiratie, uitgebreide informatie en veel voorbeelden en verhalen. De bezoeker maakt zo op een aantrekkelijke manier kennis met de producten van Luxaflex.

Blog overzichtspagina Luxaflex, design door Fabrique

Dealer locator

De dealer locater is dé plek waar een bezoeker een potentiële klant kan worden. We zorgen op meerdere manieren voor een optimale conversie en gebruiksgemak van de tool.

Qua techniek gebruiken we React, dit is een front-end technologie die speciaal ontwikkeld is voor onderdelen met een hoge mate van gebruikersinteractie. React zorgt ervoor dat de tool snel en soepel werkt.

Het CRM-systeem dat gekoppeld is aan de tool zorgt ervoor dat de best passende lokale dealer direct zelf contact op kan nemen met de klant.

En door het bezoek uitgebreid te analyseren en te verbeteren zorgen we voor een optimale gebruikerservaring en conversie.

Design dealer locator Luxaflex webshop

Continue doorontwikkeling

Met CRO-rondes werken we samen aan het verbeteren van de gebruikerservaring. We analyseren het bezoek en optimaliseren de website met hulp van A/B-testen. Om ervoor te zorgen dat de website goed vindbaar is in zoekmachines monitoren we ook de SEO-prestaties.

Bij de doorontwikkeling van de website zetten we ook het 'glocal' raamwerk in. Ons team werkt intensief samen met zowel de lokale marketeers als het hoofdkantoor.

Luxaflex sfeerbeeld woonkamer