Jheronimus Bosch

In opdracht van NTR ontwikkelden wij samen met Q42 de interactieve documentaire ‘Jheronimus Bosch, De tuin der lusten’. De documentaire is onderdeel van het ‘transmediale drieluik’ over de schilder van regisseur Pieter van Huystee.

  • Onze services
  • Musea en erfgoed
  • Digital design en development
  • Prijzen & Erkenning
  • Webby Award
  • Gold European Design Award
  • Gold Cross Media Award
  • Gold Dutch Interactive Award
  • Silver SpinAward
Bezoek de website

Zo zag je het schilderij nog nooit

Je kunt het schilderij vrij ontdekken of een volledige tour maken. Midas Dekkers en Redmond O'Hanlon vertellen over de achtergronden en de symboliek van het drieluik. Tekst, muziek, video en afbeeldingen verrijken de vertelling. Zo gedetailleerd zag de kijker het schilderij nog nooit.

Experience design

We hebben alle bewegingen, transities en animaties ontworpen. Met als doel maximale beleving. Het ontwerpt zorgt voor intuitieve ervaring.

Jheronimus Bosch Tuin der Lusten, design by Fabrique.
Tuin der Lusten inzoom

Micrio

Om ieder detail in hoge resolutie te kunnen ontdekken, ontwikkelde Q42 het innovatieve systeem Micrio, dat het mogelijk maakt om soepel over het schilderij te scrollen en diep in te zoomen.

100.000 unieke bezoekers in 1 maand

Het doel van de NTR was om in een jaar tijd 100.000 unieke bezoekers naar de interactieve documentaire te krijgen. Dat doel was binnen een maand bereikt. En na een jaar meer dan een miljoen!

1.000.000

In het eerste jaar

100.000

Unieke bezoekers binnen 1 maand

Samen met

Dit project is tot stand gekomen door een samenwerking met Q42, NTR en Pieter van Huystee.