Universiteit Gent

Durf denken bij Universiteit Gent - illustratie

Universiteit Gent bestaat uit veel organisatieonderdelen, die altijd vanuit hun eigen identiteit communiceerden. Dit leidde tot een versnipperd imago. We ontwikkelden een eenduidige merkstrategie en nieuwe visuele identiteit. Van website tot wagenpark, van visitekaartjes tot metershoge signing op gebouwen.

Bezoek de website
Durf denken bij Universiteit Gent - illustratie

'Durf denken'

Universiteit Gent stimuleert studenten om ‘out of the box’ te denken. Hun credo ‘Durf Denken’ is het uitgangspunt geweest van de identiteit. Voor de kenmerkende illustraties huurden we Noma Bar en Aad Goudappel in. De beelden dagen de geest uit en zetten je aan het denken. De eigenzinnige fotografie van Arjan Benning stimuleert de verbeelding.

Poster Ugent visuele identiteit
Stationary design voor Ugent door Fabrique

Alle middelen

Bij de implementatie van de identiteit pakten we echt alles aan. Logosets, lettertypes, banieren, studentenkaarten, bewegwijzering, briefpapier, visitekaartjes, de website, social media, brochures, video’s, merchandise, de welkomstbox en zelfs de vrachtwagens.

Visuele identiteit van Universiteit Gent
Durf denken bij Universiteit Gent
De 11 faculteiten kregen een eigen icoon en kleur, terwijl ze toch duidelijk één visuele familie vormen. Alle andere onderdelen van de universiteit communiceren vanuit het moedermerk.

Clara Kerkstra Visueel ontwerper