Onderwijs en wetenschap


Innovatie start hier. Wij geloven dat onderwijs en wetenschap bij uitstek het domein is waar innovatie start. Het is niet voor niets dat Fabriquers geregeld workshops organiseren en gastcolleges geven aan academies, hogescholen en universiteiten. Daarnaast zijn we nauw verbonden met de TU Delft.

Onderwijs beperkt zich niet meer tot de collegezaal

Studenten willen efficiëntie en verwachten van docenten en de organisatie dat ze snel meebewegen met de mogelijkheden die digitale techniek biedt. Logisch, maar onderwijsinnovatie gaat verder dan het ontwikkelen van nieuwe producten. Het gaat om de praktische toepassing en de context van gebruik. Ook merkbeleving, kosten en organisatie spelen daarbij een belangrijke rol.

Fabrique-oprichter Jeroen van Erp is professor Concept Design aan de TU Delft. Zo vloeit jarenlange praktijkervaring terug naar een nieuwe generatie ontwerpers.

Samen leren opnieuw uitvinden met Schooltas. Het gebruik van de vertrouwde boeken vergroot de acceptatie bij leraren, terwijl de nieuwe techniek leren leuker en makkelijker maakt voor de leerlingen.

Samen leren opnieuw uitvinden

Schooltas

Hoe verbind je 22.000 studenten, zeven faculteiten en twee bijzondere instituten?

Altijd anders, altijd Erasmus

Erasmus University Rotterdam

Eenduidig communiceren

We zien ook dat veel onderwijsinstellingen worstelen met hun merk. De vele afdelingen, faculteiten, instituten en autonome projecten maken het moeilijk om alle neuzen dezelfde kant op de krijgen. Voor de meeste instellingen is het daarom hard werken om eenduidig en onderscheidend te communiceren. Waar begin je? En hoe krijg je iedereen mee?

Waarom bestaan we eigenlijk?

Het begint allemaal bij de vraag ‘waarom bestaan we eigenlijk’? Die essentie is de kern van je persoonlijkheid en identiteit. Als dat goed scherp is, dan wordt snel helder wat wel en wat niet bij je past. Het is tevens het fundament voor draagvlak binnen de organisatie en het kompas voor je communicatie.