Online kaartverkoop

Voor concertzalen, festivals, theaters en musea is het aandeel van online verkoop in de totale kaartverkoop nog steeds stijgende. Fabrique is vanaf 2010 betrokken bij de ontwikkeling van websites waar online kaartverkoop centraal staat en heeft alle expertise in huis voor een complete implementatie.

Online ticket verkoop Fabrique, beeld mobiele telefoon

Uitgebreide kennis van ticketing software

Kaartverkoop voor culturele organisaties is vaak complex. Denk aan de verkoop en verlenging van abonnementen of series, het gebruik van verschillende soorten kortingen en de inrichting van een account omgeving. Bij de ontwikkeling ervan komen veel expertises samen en hebben we altijd te maken met meerdere afdelingen in een organisatie, zoals marketing, kaartverkoop, ICT en programmering.

Vanuit onze kennis en ervaring realiseren we succesvolle implementaties van online kaartverkoop van A tot Z, al dan niet in samenwerking met partners als TicketTrigger. Onder meer voor het Concertgebouw, Concertgebouworkest, Concertgebouw Brugge, het IFFR filmfestival en PSV.

Voor het verkopen van de kaarten maakt de Bachvereniging gebruik van onze oplossing voor online kaartverkoop. Een oplossing die wij toepassen voor ticketverkoop van festivals, concerten, sportwedstrijden en attracties.

Het plezier van Bach beleven

Nederlandse Bachvereniging

Het belangrijkste doel van de website is de verkoop van kaarten. Het design is op basis van onderzoek geoptimaliseerd voor maximale conversie. Na livegang zijn we gestart met AB-testen om de conversie verder te optimaliseren.

Klassiek avondje uit begint online

Het Concertgebouw Amsterdam

Advies tot en met succesvolle implementatie

We adviseren organisaties met de keuze voor passende software en de inrichting van het totale digitale ecosysteem, denk hierbij aan koppelingen met productiemanagement software OPAS, iTheatre of Yesplan, CRM systemen, marketing automation software of business software zoals Salesforce Platform. Op basis van jarenlange ervaring met het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke agenda’s, op conversie gerichte productdetailpagina’s en account omgevingen creëren we een optimale gebruikerservaring en conversie. Zo laat de volledig geautomatiseerde keuzeselector van het Concertgebouw drie concerten zien die bij jouw voorkeuren passen. Met zijn hoge conversie speelt de keuzeselector een belangrijke rol in de verkoop.

We zorgen dat redacties op eenvoudige wijze voorstellingen kunnen koppelen aan andere dynamische content, zoals artikelen of blogs. Op deze manier verhogen we de conversie en zijn de resultaten nauwkeurig te meten met e-commerce tracking.

Holland Festival is een internationaal gerenommeerd festival voor podiumkunst dat jaarlijks plaatsvindt op uiteenlopende locaties in en om Amsterdam.

Ontmoetingsplek voor kunstenaars en publiek

Holland Festival

Via een API-koppeling met het ticketsysteem lezen we informatie uit over prijzen, rangen, kortingen en de status (bijvoorbeeld laatste kaarten).

De schoonheid van symfonische muziek

Concertgebouworkest

Ervaring met meerdere systemen

We hebben ervaring met de implementatie van verschillende ticketing software systemen, denk aan TicketMatic en Tixly (voorheen Tix). Om een indruk te geven van ons werk op het gebied van geïntegreerde online ticketing verwijzen we naar de websites van Het Concertgebouw, Holland Festival of OperaBallet Vlaanderen.

Wil je meer weten over wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van online kaartverkoop? Neem contact met ons op.