Drie Lovie Awards!
Mooi nieuws: de Rijksmuseum Collectie Online en het Imaginarium van The National Gallery zijn bekroond met in totaal drie Lovie Awards, ook wel bekend als de Europese Oscars van het internet.
Opnieuw viel het Collectie Online platform, dat Fabrique en Q42 in samenwerking met het Rijksmuseum ontwikkelden, in de prijzen. Collectie Online werd door het publiek, dat ook jaarlijks mag stemmen op het beste Europese digitale werk, bekroond met een People’s Lovie Award in de categorie Websites & Mobile Sites: Best User Experience. In dezelfde categorie kreeg het project van de jury een Gold Lovie Award!
Het Rijksmuseum maakt met dit platform haar collectie nog toegankelijker voor gebruikers van over de hele wereld. Het museum zet hiermee een nieuwe standaard voor het delen van erfgoeddata. Lees ons bericht over de lancering van dit platform, of duik meteen in de Collectie Online van het Rijksmuseum om de ruim 800.000 kunstwerken op hoge resolutie te bekijken, verzamelen in je eigen Eregalerij en te delen.
Het Imaginarium: kunst tot leven brengen
Voor The National Gallery bedachten we het Imaginarium; een virtuele ruimte waar bezoekers de meesterwerken van The National Gallery op een nieuwe manier kunnen ervaren. Deze innovatieve 3D-ervaring nodigt bezoekers uit om dichterbij te komen dan ooit tevoren. Fabrique, Q42 en The National Gallery ontvingen van de jury een Silver Lovie Award in de categorie Apps, Platforms & Software: Art & Culture. Lees meer over deze Imaginarium case of ga zelf op ontdekkingstocht door het Imaginarium.
De Lovie Awards behoren tot de meest prestigieuze prijzen voor online creativiteit en excellentie in Europa. De awards worden jaarlijks uitgereikt aan bureaus uit Europa die onder meer de beste websites, apps, marketing- en social media campagnes, internetvideo’s en online advertenties hebben ontwikkeld.