Van Gogh Museum

Iedereen kent de schilderijen van Vincent van Gogh. Maar bijna niemand weet dat hij ook prachtig kon schrijven. Zijn brieven zijn openhartig over zijn leven, liefdes en kunst. Hoog tijd om deze collectie een groot, internationaal publiek te geven.

  • Prijzen & Erkenning
  • Silver Dutch Interactive Award
Bezoek de website

Dolen door Vincents brieven

Door de brieven op de website van het museum te openbaren kan iedereen ze ontdekken. De nadruk van het ontwerp ligt op het emotioneel laden van de citaten, maar we activeren de bezoekers ook. Zij kunnen hun mooiste zin highlighten en delen. Of een podcast luisteren van bekende Nederlanders over hun favoriete citaat.

Van Gogh belicht

De website is onderdeel van de campagne Van Gogh belicht (concept: Selmore). Door het hele land werden citaten in Van Gogh-straten geprojecteerd. Zo zijn bezoek en merkbekendheid van het museum flink aangejaagd. Maar omdat de brieven op een duurzame manier zijn geïntegreerd, blijven ze ook voor de lange termijn een waardevol onderdeel van de website. De website maakten wij in samenwerking met technisch partner Q42.

Nieuwsgierig naar Vincent

De intentie om het museum te bezoeken is 29% hoger bij mensen die de campagne hebben gezien.

29%

verhoging intentie museumbezoek

5,7

miljoen impressies op social media

15

minuten gemiddelde bezoekduur

In de gecreëerde highlights, en de vele reacties hierop op de website en social media is het bijzonder om te zien hoe actueel het werk en het gedachtegoed van Van Gogh vandaag de dag nog is. Het resultaat is user generated content die veel engagement oproept. Het laat zien dat de woorden van Van Gogh veel mensen raakt, verrijkt én inspireert.