Commissie Huizenprijzen

Ook 10 jaar terug rezen de huizenprijzen de pan uit, doordat de vraag steeg én het aanbod stagneerde. De Tijdelijke Commissie Huizenprijzen van de Tweede Kamer onderzocht wat er gebeurd was en publiceerde in april 2013 het onderzoeksrapport 'Kosten Koper'.

  • Prijzen & Erkenning
  • iF Communication Design Award

Vuistdik rapport komt tot leven

Een huis kopen is een onderwerp dat een breed publiek interesseert, we maakten het rapport daarom voor iedereen begrijpelijk. In plaats van tekst met een paar infographics, ontwikkelden we één heldere animatie waarin we het hele verhaal wisten te vatten.

Levendig rapport

Door steeds te versimpelen brachten we het rapport terug tot de essentie. We vonden de rode draad in twee grafieklijnen; de groene voor de stijgende huizenprijzen, tegenover de blauwe voor de stagnerende bouwproductie. De illustraties vol beeldspraak versterken het verhaal en brengen het rapport tot leven. Voor iedereen.

NOS journaal

Een heldere, drempelvrije, tablet first website, waar je in een paar minuten lekker op het tablet doorheen kunt bladeren. Beelden uit de site haalden het achtuurjournaal en vrijwel alle dagbladen.