Cases Vuistdik rapport komt tot leven.
Vuistdik rapport komt tot leven.
Ook 10 jaar terug rezen de huizenprijzen de pan uit, doordat de vraag steeg én het aanbod stagneerde. De Tijdelijke Commissie Huizenprijzen van de Tweede Kamer onderzocht wat er gebeurd was en publiceerde in april 2013 het onderzoeksrapport 'Kosten Koper'. Fabrique ontwikkelde in nauwe samenwerking met de commissie de begeleidende website.
Vraag
Breng het rapport Kosten Koper online, ondersteund met infographics.

Oplossing
Een huis kopen is een onderwerp dat een breed publiek interesseert, we maakten het rapport daarom voor iedereen begrijpelijk. In plaats van tekst met een paar infographics, ontwikkelden we één heldere animatie waarin we het hele verhaal wisten te vatten.
Door steeds te versimpelen brachten we het rapport terug tot de essentie. We vonden de rode draad in twee grafieklijnen; de groene voor de stijgende huizenprijzen, tegenover de blauwe voor de stagnerende bouwproductie. De illustraties vol beeldspraak versterken het verhaal en brengen het rapport tot leven. Voor iedereen.

Resultaat
Een heldere, drempelvrije, tablet first website, waar je in een paar minuten lekker op het tablet doorheen kunt bladeren. Beelden uit de site haalden het achtuurjournaal en vrijwel alle dagbladen.
Het project werd onderscheiden met een iF Communication Design Award 2014.

Meer weten over dit project?
Bel Matthijs.
Of laat een bericht achter.