Southbank Centre Londen

Southbank Centre is een toonaangevend 'multi-venue' kunstcentrum in het hart van Londen: kunstexposities, theater, dans, klassieke en hedendaagse muziek, literatuur en debat. Maar met zoveel aanbod kon de bezoeker moeilijk zijn weg vinden.

Bezoek de website

Smells like festival spirit

Ieder jaar genieten 5,1 miljoen bezoekers van 14 festivals en meer dan 5000 events. De website is het primaire platform om het verhaal van Southbank Centre te vertellen, het merk te tonen en meer interactie tussen de steeds diversere doelgroepen aan te gaan. Kortom, een website die de wereld naar Southbank Centre haalt, en Southbank Centre over de wereld brengt.

Iedereen zal binnen de website in staat zijn Southbank Centre volledig te ervaren, eenvoudig cultuur te verkennen en geïnspireerd te worden om mee te doen.

Querine van Casteren Interactieontwerper

Workshops en usertests

Met workshops en gesprekken met mensen uit de hele organisatie verkregen we inzicht in de verschillende doelgroepen:

  • De regelmatige bezoeker die weet wat hij wil en gemak vraagt.
  • De culturele veelvraat die inspiratie en verdieping zoekt.
  • En iedereen die onbekend is met het Southbank Centre.

De nieuwe informatie-architectuur kwam tot stand na het testen van 2 varianten op de hoofddoelgroepen, en vormde de basis voor een uitgebreid contentplan.

Online krant

Het concept is een online krant met een mix van actualiteit, vermaak en verdieping en katernen om zelf uit te kiezen. Dit zie je terug in de mix van inhoud over evenementen, praktische bezoekinformatie en redactionele achtergronden.

Op desktop en mobiel kies je eenvoudig uit het enorme aanbod en kan je je verdiepen in interviews en podcasts met kunstenaars en organisatoren van festivals.

Kaders doorbreken

We behielden het bestaande logo en lettertype, maar braken letterlijk met de overige kaders. Kleuren en gradiënten geven levendigheid, onderkast titels tonen het informele karakter. De opgeruimde navigatie geeft exposities en festivals een prominente plek.