Zuidas

Perspectief in Zuidas - Campagne Fabrique

Het gebied Zuidas in Amsterdam is volop in ontwikkeling. De nieuwe bouwoperatie Zuidasdok gaat de komende jaren de bereikbaarheid verbeteren en laat Zuidas uitgroeien tot een gemengd stedelijk centrum voor wonen, werken en recreëren.

Bezoek de website
Perspectief in Zuidas - Campagne Fabrique

Perspectief in Zuidas

De omvangrijke werkzaamheden zullen de nodige overlast met zich meebrengen. We ontwikkelen een campagne- en communicatieconcept rondom het ambitieuze project.

Overlast in perspectief

Door de overlast in perspectief te zetten kweken we bij alle partijen begrip. Zodat bewoners, reizigers, werknemers en bedrijven de overlast niet alleen accepteren, maar het omvangrijke project zelfs omarmen.

Het nieuwe merk Zuidas gaat de dialoog aan, informeert en verbindt. Op een eerlijke en empathische manier zetten we alles in perspectief: de gebouwen, de veranderingen, de overlast, de tijdsduur en de leefbaarheid.

Ambitie en succes zijn associaties die al bij Zuidas horen. Wij hebben daar leefbaarheid aan toegevoegd. Door iedereen die in Zuidas woont, werkt of reist perspectief te geven maken we het gebied en het bouwproject menselijk.

Zuidas fotografieconcept Fabrique, uitzoomeffect auto's rond bouwplaats
Door de ‘tilt-shift’ techniek in de fotografie lijken gebouwen, wegen en personen miniaturen te worden. Zo krijgen de gebouwen en de bouwwerkzaamheden iets vriendelijks en overzichtelijks. Groots, maar niet ongrijpbaar. Ambitieus, maar wel menselijk.

Hans Leijdekkers Creative director

Zuidas campagnebeeld - Fabrique

Campagne

De persoonlijkheid en toon van Zuidas is helder, behulpzaam, sympathiek en verrassend. Met soms een knipoog. Het nieuwe logo van Zuidas wordt altijd aangevuld met een korte of lange boodschap. De kenmerkende komma vormt een brug tussen afzender en informatie.