Portfolio Visuele identiteit

Portfolio Caleidoscopische DIY huisstijl.

Caleidoscopische DIY huisstijl.

Het Eindhovense poppodium de Effenaar heeft een brede en grensverleggende programmering. De Effenaar betrok in 2005 een spraakmakend nieuw pand ontworpen door architectenbureau MVRDV. Fabrique ontwikkelde daarbij een even spraakmakende visuele identiteit.

Vraag

Ontwikkel een nieuwe visuele identiteit die past bij ons nieuwe gebouw en het karakter van de Effenaar.

Oplossing

Flexibel en caleidoscopisch. De programmering van de Effenaar is divers. We ontwikkelden daarom een flexibele huisstijl, waarin ruimte is voor verschillende culturele stromingen.

De letter ‘E’, die in het oude logo al centraal stond, vervult opnieuw een belangrijke rol. Rasters en arceringen geven de letter een rauwe, industriële en stilistische uitstraling. De combinatie met de felle kleuren vormt een caleidoscopisch beeld.

Technisch bestaat de stijl uit een heleboel lagen waaruit de eigen ontwerpers van de Effenaar naar hartenlust kunnen kiezen, afhankelijk van het communicatiedoel van de uiting.

Fabrique ontwikkelde naast deze nieuwe identiteit ook de website en de bewegwijzering in het pand.

Resultaat

Een identiteit die perfect aansluit bij het eigenzinnige merk.

De Effenaar identiteit werd bekroond met de prestigieuze 'Lamp' van de Art Directors Club Nederland, een European Design Award, een ADC New York Merit Award en een iF Communication Design Award.

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de visuele identiteit van Effenaar? Bel of mail Jeroen.

Of lees meer over onze expertises op het gebied van
visuele identiteit en Cultuur.

Bel of mail
Jeroen

van Erp
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!