Portfolio Visuele identiteit

Portfolio Een ongepolijste ode aan het maakproces.

Een ongepolijste ode aan het maakproces.

Met ruim 2500 nationale en internationale ontwerpers en honderdduizenden bezoekers is de Dutch Design Week in Eindhoven het grootste ontwerp-evenement in Noord-Europa. Dutch Design Week 2016 staat met het thema ‘The making of’ in het teken van het maakproces en de makers. Fabrique ontwikkelde de campagne bij het evenement.

Vraag

Vertaal het thema ‘The making of’ naar een pakkende campagne voor de 15e Dutch Design Week.

Oplossing

Een diepe duik in de soms donkere denkwereld van designers. Tijdens het bedenken, maken, vallen en opstaan heeft iedere ontwerper zijn eigen mantra’s, adagia en wijsheden. We gebruikten deze designmantra's om tot de verbeelding van iedereen te spreken.

We brengen de motto’s tot leven in een rauwe, ongepolijste zwart-witstijl, met beelden die basale emoties uitlokken. En met de online Design Mantra Machine kan iedereen zijn ontwerpmotto omzetten in een eigen hypnotiserende mantra.

Resultaat

Herkenbaar en confronterend voor de designwereld. Opvallend en uitdagend voor buitenstaanders. Een ode aan het maakproces en de makers.

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de campagne voor de Dutch Design Week? Bel of mail Sjoerd.

Of lees meer over onze expertises
op het gebied van
visuele identiteit.

Bel of mail
Sjoerd

van der Kooij

Studio director Rotterdam

06-12087209

sjoerd@fabrique.nl

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!