Portfolio Visuele identiteit

Portfolio What if?

What if?

Ieder jaar vindt in oktober de Dutch Design Week Eindhoven plaats. Het grootste designevenement van Noord-Europa presenteert dan werk en concepten van ruim 2.400 ontwerpers aan meer dan 250.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Fabrique ontwikkelde de campagne en ontwierp de belangrijkste middelen van de Dutch Design Week 2015.

Vraag

Bedenk een campagneconcept voor 2015 dat verbindt, aanzet tot nadenken, opvalt en een breed publiek stimuleert om het evenement bij te wonen. En laat de campagne de rol van design bij maatschappelijke vernieuwing uitdragen.

Oplossing

Het thema voor 2015 is “What if”. Om hier inhoud aan te geven bedachten we een dynamische generator. De generator koppelt “What if” aan drie zinsdelen die ogenschijnlijk weinig met elkaar te maken hebben. Dit leidt tot verrassende vragen als “what if-my body-could-light up” en “what if-plants-were-solar panels”. Vragen die verbinden, verwonderen en de wenkbrauwen laten fronzen, maar die als knipoog ook grappig en vermakelijk kunnen zijn.

In de campagnevormgeving koppelen we de verschillende zinsdelen aan elkaar en suggereren we ook offline de beweging die hoort bij de generator. Met onze richtlijnen voor de campagnestijl konden ook andere partijen zelf aan de slag met de invulling van andere middelen.

Resultaat

Een campagne die de verbeeldingskracht voedt en een brug slaat tussen verschillende sectoren, specialismen en ideeën. Uit de “What if”-generator ontstaan poëtische vragen die prikkelen en verwonderen. En vragen die het publiek en de professionals laten nadenken over wat zou kunnen zijn, een belangrijke pijler van design-denken.

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!