Portfolio Onderwijs en wetenschap

Portfolio Het echte werk.

Het echte werk.

Gilde Opleidingen is een van de grootste mbo-scholen van Nederland, met heel veel opleidingsonderdelen. Deze communiceerden allemaal vanuit hun eigen identiteit. Daardoor raakte het imago versnipperd. Tijd voor helderheid.

Vraag

Zorg voor een stevige positionering door het creëren van een duidelijke merkstrategie. En ontwikkel daar een passende huisstijl bij.

Oplossing

Samen met Gilde Opleidingen bepaalden we de essentie van het merk: het echte werk. Dat is Gilde Opleidingen. Zo'n helder uitgangspunt bepaalt ook gelijk waar je naartoe gaat. En het geeft richting aan de communicatie naar buiten toe. 

De vele verschillende vakscholen zijn slimmer en relevanter geclusterd. Zo kan een opleidingsonderdeel zich beter onderscheiden en specifieker communiceren naar die ene doelgroep. Bijvoorbeeld de toekomstige schoonheidsspecialisten of timmermannen. Ook de namen van de vakscholen zijn duidelijk en herkenbaar. Je weet precies voor welk ‘echt werk’ je waar moet zijn. Zoals bij het Gilde Wellness & Beauty College en de Gilde Bouwschool.

De huisstijl sluit hier naadloos op aan. Het merk Gilde Opleidingen blijft altijd herkenbaar, maar de communicatiemogelijkheden zijn eindeloos. Bijzonder handig voor een school die zoveel te bieden heeft. Zo is het ambachtelijke lettertype en de vormentaal met de stip verrassend wendbaar. Net als het uitnodigende thema ‘Kom!’ Oftewel: kom bij het gilde. Kom bij Gilde Opleidingen.

Resultaat

Door de kraakheldere merkstrategie is alle ruis verdwenen. Tegelijkertijd maakt de huisstijl diversiteit in communicatie mogelijk. Vakscholen kunnen zich blijven onderscheiden. Dit werkt voor de organisatie. En daardoor óók voor de (aanstaande) leerling. Hij weet waar hij aan toe is bij Gilde Opleidingen. 

Meer weten?

Bel Pieter.

06-54787664

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!