Portfolio Onderwijs en wetenschap

Eenheid in verscheidenheid.

Met ruim 22.000 studenten uit alle delen van de wereld, zeven faculteiten en twee bijzondere instituten is de Erasmus University Rotterdam niet alleen een grote, maar ook een heel diverse instelling. Met de nieuwe visuele identiteit als uitgangspunt ontwikkelde Fabrique verschillende communicatiemiddelen.

Vraag

Ontwikkel een set aan middelen in onze nieuwe stijl. De ontwerpen moeten de faculteiten visueel verbinden, maar tegelijkertijd de ruimte bieden om met een zekere eigenheid te communiceren.

original_images/eur_port_middelen_detail_Ej7yQVx.png

Oplossing

'De hand van Erasmus' loopt als een rode draad door alle middelen heen. Met de verschillende faculteiten en instituten ontwikkelden we vormen die passen bij hun vakgebied. Bij Rechten zochten we bijvoorbeeld naar vormen die ‘daadkrachtig’ en ‘evenwichtig’ zijn, bij Economie waren ‘vooruitgang’ en ‘persoonlijke groei’ belangrijke uitgangspunten.

De fotografie toont zelfverzekerde mensen; nuchter en gemotiveerd. Zoals we inzoomen op de handtekening van Erasmus, zo zitten we met close-ups de geportretteerde letterlijk op de huid. De mensen tonen lef en karakter door recht in de camera te kijken, waarmee de universiteit ‘voor ambitieuze denkers en doeners’ de jaren van bescheidenheid van zich afwerpt.

Rotterdamse waarden als oprecht, eerlijk, opgewekt en echt vormen de basis van de tone of voice. Daar voegden we het uitgangspunt ‘contrast’ aan toe, want ambitie en prestatie gaan bij de Erasmus University hand in hand met een gezonde dosis nuchterheid.

original_images/4_oplossing_groot_f5FjKsQ.png

Resultaat

Posters, brochures, correspondentiesets en online middelen vormen dankzij ons ‘visueel elastiek’ een duidelijke eenheid in verscheidenheid. Typisch Rotterdams, typisch Erasmus.

original_images/eur_port_middelen_oplossing_klein_aWdyrmK.png

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de print middelen van Erasmus? Bel of mail Robin.

Of lees meer over onze expertise op het gebied van Visuele identiteit.

Bel of mail
Robin

Kemme

lead creative director

06-57964872

robink@fabrique.nl

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!