Portfolio NGO's en overheid

Portfolio Vuistdik rapport komt tot leven.

Vuistdik rapport komt tot leven.

De vraag steeg, het aanbod stagneerde. De Tijdelijke Commissie Huizenprijzen van de Tweede Kamer onderzocht de ongekende stijging van de huizenprijzen en publiceerde in april 2013 het onderzoeksrapport 'Kosten Koper'. Fabrique ontwikkelde in nauwe samenwerking met de commissie de begeleidende website.

Vraag

Breng het rapport Kosten Koper online, ondersteund met infographics.

Oplossing

Een huis kopen is een onderwerp dat een breed publiek interesseert, we maakten het rapport daarom voor iedereen begrijpelijk. In plaats van tekst met een paar infographics, ontwikkelden we één heldere animatie waarin we het hele verhaal wisten te vatten.

Door steeds te versimpelen brachten we het rapport terug tot de essentie. We vonden de rode draad in twee grafieklijnen; de groene voor de stijgende huizenprijzen, tegenover de blauwe voor de stagnerende bouwproductie. De illustraties vol beeldspraak versterken het verhaal en brengen het rapport tot leven. Voor iedereen.

Resultaat

Een heldere, drempelvrije, tablet first website, waar je in een paar minuten lekker op het tablet doorheen kunt bladeren. Beelden uit de site haalden het achtuurjournaal en vrijwel alle dagbladen.

Het project werd onderscheiden met een iF Communication Design Award 2014.

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de website van de Commissie Huizenprijzen? Bel of mail Martijn van der Heijden.

Of lees meer over onze expertise op het gebied van Communicatie en storytelling en interactieve media.

Bel of mail
Martijn

van der Heijden
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!