Portfolio Musea en erfgoed

Portfolio Design Museum London - De rijke content op een voetstuk.

De rijke content op een voetstuk.

Het Design Museum in Londen trekt met tentoonstellingen over grafisch ontwerp, industrieel ontwerp en architectuur jaarlijks ruim 200.000 bezoekers. In de aanloop naar de verhuizing en tijdelijke sluiting van het museum ontwikkelde Fabrique in 2014 samen met technische partner Q42 de nieuwe website designmuseum.org.

Vraag

Ontwikkel een nieuwe website die onze bezoekers niet alleen naadloos bedient met praktische informatie, maar het publiek ook inspireert en betrekt bij design. Een website die past bij onze missie ‘To create the most inspiring, exciting and engaging Design Museum in the world.’

Oplossing

We bedienen de 80% van de bezoekers die snel praktische informatie zoekt naadloos met openingstijden, ticketverkoop en route. De overige 20% van de bezoekers bieden we inspiratie en betrekken we bij het museum met magazine-achtige verhalen over design en ontwerpers.

De modulaire pagina’s zijn praktisch, en met de beeldvullende foto’s ook heel visueel. Een site die design en architecture in your face presenteert. De gelaagdheid van design brengen we tot uiting door koppen, knoppen, tekst en beeld over elkaar heen te laten schuiven. De gele highlights geven het ontwerp spanning. En om af te stappen van het bescheiden imago verschijnen er stevige quotes als ‘some day other museums will be showing this stuff’.

De hele website van het ongesubsidieerde museum is actiegericht. De webshop biedt unieke limited-editions en speciale producten.

En met vragen en opgaven nodigen we de 1 miljoen Twitter-volgers van het museum uit om zelf een bijdrage te leveren.

Resultaat

Een volledig responsive website; beeldend en uitnodigend, met stevige tablet first knoppen. Maar tegelijkertijd een website met een verfijnde stijl die de rijke content op een voetstuk plaatst. Designmuseum.org combineert praktische informatie naadloos met inspiratie en commerciële doelstellingen.

Bekroond met een Webby Award Best Navigation/Structure 2015, een iF Communication Design Award 2015, een Silver European Design Award 2015, een Red Dot Communication Design Award 2015, een Golden Lovie Award en een People's Choice Lovie Award.

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de website van het Design Museum London? Bel of mail Martijn.

Of lees meer over onze expertise op het gebied van interactieve media.

Bel of mail
Martijn

van der Heijden
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!