Portfolio Merkontwikkeling

Portfolio Paard Den Haag - Onvergetelijke ervaringen

Onvergetelijke ervaringen.

Paard van Troje is een legendarisch poppodium in Den Haag. Sinds 1972 heeft Paard zich ontwikkeld van ‘sosjale joenit’ met huisdealer tot een professioneel en veelzijdig podium met een brede programmering. Fabrique ontwikkelde de nieuwe merkstrategie, positionering en visuele identiteit van Paard.

Vraag

Paard is er voor iedereen, maar niet iedereen voelt zich nog aangesproken door ons. Jong vindt ons te oud, oud vindt ons te jong. Hoe maken we Paard weer herkenbaar en aantrekkelijk voor iedereen?

Oplossing

Geluk, trots, intiem en verrassend: dat zijn de vier merkwaarden die we na research en interviews voor Paard hebben gedefinieerd. Het geluk en de euforie van muziek. De trots van alle bands die een keer bij Paard hebben gestaan. De intimiteit van de persoonlijke ervaring. En de verrassing van het experiment en de verrijkende belevenis. Samengevat in de nieuwe positionering: Paard staat voor onvergetelijke ervaringen.

‘Trots’ was het belangrijkste uitgangspunt bij het ontwikkelen van de visuele identiteit. We ontwierpen een stijl die kracht en autoriteit uitstraalt. De oude naam ‘Paard van Troje’ kortten we in tot ‘Paard’, zoals het podium in de volksmond al heet.

In de magazine-achtige stijl plaatsen we de artiest letterlijk in het kader van Paard, en niet andersom. Deze opzet laat volop ruimte voor eigen invulling, maar door het krachtige woordbeeld en de consistente plaatsing van afbeelding en logo blijft Paard altijd duidelijk herkenbaar als afzender.

De nieuwe stijl wordt door verschillende vormgevers geïmplementeerd. Eagerly ontwierp aan de hand van onze richtlijnen de nieuwe website. En dit is pas het begin. Want Fabrique blijft als strategische partner bij Paard betrokken om de nieuwe positionering verder te laden en uit te bouwen.

Paard Den Haag -  poster

Resultaat

Paard is weer trots op zichzelf. We hebben het poppodium op de kaart gezet met een sterke merkpositionering en een uitgesproken huisstijl. Een positionering die de komende jaren ook gaat doorwerken in programmering en dienstverlening.

Paard Den Haag - website

Meer weten over dit project?

Bel Sjoerd.

06-12087209

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!