Portfolio Merkontwikkeling

Portfolio Merkontwikkeling Fred de la Bretonière

Step into our world.

Fred de la Bretonière is als Nederlands schoenenmerk al meer dan 40 jaar een begrip in de modewereld. Door de combinatie van ambachtelijke kwaliteit met oog voor detail en materialen is het een merk voor zelfbewuste, elegante vrouwen. Fabrique stapte in de wereld van Fred de la Bretonière en ontwikkelde een interne en externe brandguide: het gedachtegoed voor de toekomst.

Vraag

De merken Fred de la Bretonière en Shabbies zijn groot geworden door de ambitie en ambacht van Fred de la Bretonière zelf. Maar Fred doet nu een stap terug. Zowel onze eigen teams als onze partners in binnen- en buitenland hebben daarom behoefte aan meer houvast en gevoel. Hoe leggen we de merken vast voor de toekomst?

Fred de la Bretonière - merkontwikkeling Fabrique - merkgidsen

Oplossing

We begonnen met het interviewen van medewerkers. Zo verkenden wij het merk dat tot dan toe alleen in de hoofden van mensen leefde. Hoe beleven medewerkers het merk? We vroegen het van het management tot aan de productievloer. En wat wilde Fred de la Bretonière zelf graag meegeven aan de merken, die hij – vooral op intuïtie - had opgebouwd? 

Onze eerste inzichten hebben we samen met de stakeholders verder aangescherpt. Zo ontstond een heldere merkarchitectuur. Omdat de twee merken voortkomen uit de visie van Fred de la Bretonière zelf, delen ze dezelfde waarden. We kozen daarom voor één gezamenlijke missie en visie van de Fred de la Bretonière Group. 

Onder de Fred de la Bretonière Group liggen twee merken met een eigen merkverhaal en persoonlijkheid. Fred de la Bretonière is ‘casual elegant’: het merk voor de sterke, zelfbewuste vrouw. Shabbies is het merk voor de jongere doelgroep: ‘pure, raw and beautiful’. We ontwikkelden twee merkgidsen die de wereld van Fred de la Bretonière in kaart brengen. Eén merkgids voor de interne medewerkers en één merkgids voor iedereen die met de merken in aanraking komt.

Fred de la Bretonière - merkontwikkeling Fabrique - merkgidsen

Resultaat

Een grotere merkbewustheid bij de teams en partners. Daardoor ontstaat meer vertrouwen om voor deze merken uitgesproken communicatie en gedrag te ontwikkelen. De merkbeloftes in de gidsen zijn een toetssteen voor duidelijke keuzes en waarborgen het DNA van Fred de la Bretonière voor de toekomst. We ontwikkelden daarbij de uitnodigende pay-off: Step into our world.

Fred de la Bretonière - merkontwikkeling Fabrique - merkgids detail

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!