Portfolio Merkontwikkeling

Portfolio Curious yellow.

Curious yellow.

Het Edinburgh International Festival brengt ieder jaar het beste op het gebied van theater, opera, dans en muziek naar Schotland. De sterke reputatie trekt de beste artiesten aan, maar het publiek herkent het festival niet meer in het overladen aanbod van festivalstad Edinburgh. We scherpten het merk aan en ontwikkelden een nieuwe identiteit en communicatiestijl die de rijke historie en kwaliteit zichtbaar en voelbaar maakt voor de bezoeker van vandaag.

Vraag

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen kiezen voor ons festival en niet alleen voor losse voorstellingen?

Oplossing

In een aantal merksessies analyseerden we met de festivalorganisatie het bestaande merk. We brachten de customer journey in kaart en onderzochten de mogelijkheden op de verschillende online en offline touchpoints. Het vernieuwde merk werkt door in zowel de identiteit als in het gedrag van de staf en de samenstelling van het programma.

We vervingen het beeldmerk door een krachtig woordmerk dat meteen herkenbaar is, ook door de opvallende kleur geel en het sterke contrast met de zwarte letters. Door de opbouw van het logo is het in geanimeerde vorm een dynamische stempel online. Een echt handgeschreven font zorgt voor contrast met het robuuste logo, maar geeft ook de voorstelling van een theatergroep een onmiskenbare signatuur van het festival. Het soundlogo vangt de verwachting van het publiek en de sensatie van de voorstelling zelf.

Resultaat

Een identiteit die mensen bindt aan het festival en waarmee het festival zijn rijke historie verbindt aan een toekomst waarin de concurrentie alleen maar groter wordt en bezoekers steeds meer experience eisen. De nieuwe identiteit is voorjaar 2016 succesvol gelanceerd tijdens events in Londen en Edinburgh.

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!