Portfolio

City-branding als exportproduct.

Agra in India is de stad van de Taj Mahal. Agra ademt historie, maar zindert ook van de nieuwe initiatieven. Een stad met ambitie. Agra vroeg een Nederlands bureau om na te denken over de toekomst.

Van one hit wonder naar World of Wonders.

Baby Taj, Agra Fort en Fatehpur Sikri; naast de Taj Mahal kent Agra ook andere hoogtepunten van de UNESCO Werelderfgoedlijst. En Agra is een stad die groeit. Een moderne stad vol energie en nieuwe mogelijkheden. Hoe maak je van een one hit wonder een World of Wonders?

Alles begint met een A.

Eenvoudig als vorm, stevig en sterk in verschijning. De letter ‘A’ staat centraal in de city branding. De A vormt een brug: Agra verbindt heden en verleden, oud en nieuw. De A koppelt de Taj Mahal aan andere bezienswaardigheden en evenementen in de stad. En de A zorgt voor trots door nieuwe ontwikkelingen en business-mogelijkheden zichtbaar te maken.

Van Taj naar Mughal.

In Hindi en Engels wijzen rode zuilen je de weg van de Taj Mahal naar het Mughal Museum. En leiden je langs de hoogtepunten van de stad. Met verhalen over historische gebeurtenissen op de zuilen én in de app verrijken we de beleving van Agra.

Van stad naar sterk merk.

Door city branding te introduceren in India hebben we Agra als sterk merk neergezet. Een merk waarmee Agra nieuwe projecten en initiatieven kan claimen en versterken. Samen met Agra gaan we nu op weg naar de toekomst. Met een nieuwe app, nieuwe campagnes en nieuwe evenementen.

Meer weten?

Portret van Jeroen van Erp

Jeroen

van Erp

strateeg

06-53304050

jeroen@fabrique.nl

Team

Portret van Amanda Boomstra

Amanda

Boomstra

Projectleiding

Portret van Juriaan Hoogervorst

Juriaan

Hoogervorst

Strategie

Portret van Jari Versteegen

Jari

Versteegen

Concept / Art direction

Portret van Robin Kemme

Robin

Kemme

Strategie

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!