Portfolio Merkontwikkeling

Portfolio 9292 Merk en identiteit

Van een nummer een merk maken.

9292 verstrekt al ruim 20 jaar compleet reisadvies 'van deur tot deur'. Maar 9292 is meer dan een database met de snelste route van A naar B. Fabrique liet ook de meerwaarde van 9292 in het nieuwe merk tot uiting komen.

Vraag

Geef 9292 weer een gebruiksvriendelijke interface.

Met als achterliggende vraag:
Help het merk 9292 opnieuw op weg. Introduceer klantgericht denken in onze organisatie en ontwikkel daarvoor een nieuwe propositie, een nieuwe visuele identiteit en nieuwe touchpoints.

Oplossing

Van reisadvies naar persoonlijk advies. Reizigers zagen 9292 vooral als functioneel en afstandelijk, leerden we uit gebruikersonderzoek.

We formuleerden nieuwe kernwaarden om 9292 persoonlijker te maken: 'toegankelijk', 'proactief', 'betrokken' en 'verbindend'. Samengevat in de nieuwe pay-off: '9292 reist met je mee'. 9292 is je reisgenoot; een vriend die ook alternatieven aanbiedt bij vertragingen en omleidingen.

Vanuit die gedachte ontwikkelden we een nieuwe visuele identiteit, inclusief logo, kleurgebruik, typografie en iconenset. In de introductiecampagne van de nieuwe website voegen we beleving toe aan het reizen. Je reist niet 'van deur tot deur' maar - bijvoorbeeld - 'van ijsbaan naar boerenkool'.

In de fotografie ligt de nadruk niet op de trein of bus maar op mensen: reizen is het middel, niet het doel.

Resultaat

Van functioneel en afstandelijk naar een écht merk dat we vanuit één gedachte verder uitwerkten in de 9292 website en 9292 apps.

Met workshops en copy-sessies verzorgden we de internal branding, zodat het nieuwe merk ook doordrong tot in de vezels van de organisatie.

Samen met de vernieuwde webcare zorgde het nieuwe merk direct voor een hogere gunfactor.

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!