Portfolio Interactives

Portfolio Digitaal zwaaien en knuffelen.

Digitaal zwaaien en knuffelen.

'Ken je iemand die binnenkort op reis gaat? Verras ze bij vertrek of aankomst met een persoonlijke video op de grote schermen op Schiphol!' In samenwerking met FHV BBDO herontwikkelde Fabrique het Schiphol zwaai-platform 'Goede reis, Welkom thuis'.

Vraag

Laad het Schiphol-merk verder met een zwaai-platform dat de magie van Schiphol tastbaar maakt.

Oplossing

Samen met Schiphol en FHV BBDO verdiepten we ons in wat de oude versie van het platform goed en minder goed deed. Vanuit de merkdefinitie van Schiphol formuleerden we het nieuwe concept en de uitgangspunten voor de vorm en werking van het platform.

Ons uitgangspunt was helder: 'Goede reis, Welkom thuis' moest vooral het Schiphol-gevoel overbrengen. Een uitgangspunt dat voortkomt uit de merkessentie van Schiphol 'het verbinden van mensen'. Vanuit die gedachte was het platform zo ontworpen dat iedereen de emotie van uitzwaaien en welkom heten ook thuis, in het café of onderweg kon ervaren.

We verbeterden de gebruikersflow en maakten het platform geschikt voor mobiel. Naast uitzwaaien voegden we de mogelijkheid toe om thuiskomers welkom te heten. Bijvoorbeeld met een digitale groepshug door via social media je vrienden en familie uit te nodigen om mee te zwaaien.

Resultaat

‘Goede reis, Welkom thuis’ overbrugde je fysieke afwezigheid door je mee te nemen naar Schiphol. Een campagne-platform met veel aandacht voor sfeer en een gebruiksvriendelijke flow.

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!