Portfolio Interactieve media

Portfolio Een app met een missie.

Een app met een missie.

Het nieuwe Nationaal Militair Museum (NMM) in Soesterberg vertelt het verhaal over de kennis en kunde van de Nederlandse krijgsmacht, en stelt zo de wat gesloten wereld van Defensie open voor een breed publiek. Fabrique ontwikkelde ‘Operation New Dawn’ voor het nieuwe museum; een app met een missie. Daarnaast ontwikkelden we ook de visuele identiteit, de interactives en de website van het NMM.

Vraag

Laat kinderen op een spannende manier kennis maken met alles wat het NMM te bieden heeft.

Oplossing

Kruip in de huid van een echte militair! Onder het strenge commando van Kapitein Korthouwer ontcijfer je geheime boodschappen, instrueer je manschappen en verzamel je belangrijke informatie. Ondertussen voert Operation New Dawn je langs de hoogtepunten van het museum, zoals de vliegtuigen en tanks in Het Arsenaal, de interactives in de themaruimtes en de radartoren.

Resultaat

Avontuurlijk, spannend, maar bovenal leerzaam. Door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van je smartphone en met de inzet van al je zintuigen, verken je als een echte soldaat in vijf kwartier het hele museum.

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!