Portfolio Interactieve media

Een app met een missie.

Het nieuwe Nationaal Militair Museum (NMM) in Soesterberg vertelt het verhaal over de kennis en kunde van de Nederlandse krijgsmacht, en stelt zo de wat gesloten wereld van Defensie open voor een breed publiek. Fabrique ontwikkelde ‘Operation New Dawn’ voor het nieuwe museum; een app met een missie. Daarnaast ontwikkelden we ook de visuele identiteit, de interactives en de website van het NMM.

Vraag

Laat kinderen op een spannende manier kennis maken met alles wat het NMM te bieden heeft.

original_images/03_-_detailplaatje_upFiUnR.png

Oplossing

Kruip in de huid van een echte militair! Onder het strenge commando van Kapitein Korthouwer ontcijfer je geheime boodschappen, instrueer je manschappen en verzamel je belangrijke informatie. Ondertussen voert Operation New Dawn je langs de hoogtepunten van het museum, zoals de vliegtuigen en tanks in Het Arsenaal, de interactives in de themaruimtes en de radartoren.

original_images/04_-_oplossing_groot_BMTk9uy.png

Resultaat

Avontuurlijk, spannend, maar bovenal leerzaam. Door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van je smartphone en met de inzet van al je zintuigen, verken je als een echte soldaat in vijf kwartier het hele museum.

original_images/05_-_oplossing_klein_FP8VXpS.png

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de app van het Nationaal Militair Museum? Bel of mail Ebelien.

Of lees meer over onze expertise op het gebied van interactieve media.

Bel of mail
Ebelien

Pondaag
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!