Portfolio Interactieve media

Portfolio 9292

Van een nummer een merk maken.

9292 verstrekt al ruim 20 jaar compleet reisadvies. In samenwerking met Q42 ontwikkelde Fabrique in 2012 een nieuwe website voor de reisplanner. Naast de website ontwikkelden wij ook een nieuwe visuele identiteit en de apps voor 9292.

Vraag

Ontwikkel een nieuwe website waarmee onze nieuwe pay-off '9292 reist met je mee' gestalte krijgt.

Oplossing

Van reisadvies naar persoonlijk advies. De nieuwe pay-off '9292 reist met je mee' verwoordt dat 9292 geen afstandelijke database is, maar je reisgenoot.

Om zo goed mogelijk op de vraag van de reiziger in te spelen luisterden we mee op het klantcontactcentrum en voerden we usability tests uit. Zo brachten we de website terug tot de essentie: de reisplanner, die een centrale plek op de homepage krijgt.

De autosuggest herkent belangrijke plaatsen zoals 'Artis' en 'Rijksmuseum'. De site voldoet bovendien aan de hoogste richtlijnen van toegankelijkheid voor mensen met een beperking.

Resultaat

Een website waar merk, visuele identiteit, copy en techniek in elkaar grijpen. De website kon direct bij lancering rekenen op veel complimenten via social media, en het aantal reisadviezen steeg binnen 3 weken van 400.000 naar meer dan een miljoen.

Alles wat nodig is voor impact.

Samen met onze klanten creëren we verrassend werk. Heb je een uitdagende vraag of een grensverleggend idee? Bel of mail Pieter Jongerius.

Of bekijk eerst de projecten waar we trots op zijn in ons portfolio.

Bel of mail
Pieter

Jongerius
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!