Portfolio Financiële dienstverlening

Portfolio Het gewone leven in een buitengewone stijl.

Het gewone leven in een buitengewone stijl.

Met ongeveer 9,2 miljoen rekeninghouders is ING de grootste bank in Nederland. Fabrique ontwikkelde een nieuwe illustratiestijl die laat zien dat ING een bank van en voor iedereen is.

Vraag

Ontwikkel een stijl die iedereen op niveau aanspreekt, van jong tot oud, van hip tot ouderwets, van informeel tot corporate. En die toch onmiskenbaar van ING is.

Oplossing

Een illustratiestijl die past bij een bank die minder functioneel en meer emotioneel wil communiceren. De illustraties vertellen dat het leven in beweging is en dat ING dat begrijpt. De karakters vertolken de hoofdrol, het gaat tenslotte om mensen. We plaatsen de karakters in alledaagse situaties, maar wel op belangrijke momenten in het leven; van samenwonen en trouwen, tot een bedrijf beginnen of met pensioen gaan.

De huidskleur van alle karakters is oranje, de merkkleur van ING én onze nationale kleur. Daarmee zetten we ING neer als de bank van iedere Nederlander. Waar het om draait in de afbeelding is altijd oranje, de rest is teruggebracht tot de essentie. Omdat de sites van ING responsive zijn, verliezen de illustratie iets aan detail als het scherm kleiner wordt, zodat de communicatiekracht gelijk blijft.

Resultaat

Het gewone leven gevat in een buitengewone stijl. Een stijl die mensen prikkelt en waar iedereen zich mee kan identificeren, zowel de zakelijke als particuliere klant. En die laat zien dat ING een bank is die klanten ondersteunt bij het nemen van hun financiële beslissingen. In alle momenten in het leven.

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over illustraties van de ING? Bel of mail Tine.

Of lees meer over onze expertises op het gebied van Financiële dienstverlening of visuele identiteiten.

Bel of mail
Tine

Leeuwerink
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!