Portfolio E-commerce en retail

Portfolio Nederlandse Staatsloterij

Klein, groot en gedeeld geluk.

De Nederlandse Staatsloterij is al bijna drie eeuwen lang de populairste loterij van Nederland, met een steeds groeiend aantal spellen. Samen met Q42 ontwikkelde Fabrique in 2013 een nieuwe site voor de Nederlandse Staatsloterij.

Vraag

Ontwerp een webplatform dat past binnen de omnichannel strategie van de Nederlandse Staatsloterij; een site waarmee heel Nederland altijd en overal mee kan spelen. Verbeter daarmee de conversie voor alle online kanalen.

Oplossing

Een full responsive site die zich niet alleen aanpast aan het device, maar ook aan de fase van de loterij; van loten kopen tot trekkingsuitslag, met volop ruimte voor nieuwe campagnes.

Het verhogen van de conversie bereikten we door gebruik te maken van online shopping conventies. Op die manier koppelden we onze kennis van retail e-commerce aan de bijzondere wereld van online gaming.

De nieuwe online visuele identiteit is frisser en eigentijdser, en krijgt nu zelfs weerslag in de offline middelen.

Resultaat

Een optimistische en aanstekelijke website die uitnodigt tot meespelen. Klein, groot en gedeeld geluk zijn voor iedereen bereikbaar.

Na lancering steeg de conversie met 23% en de online omzet zelfs met 57%, waaraan het responsive design meetbaar bijdraagt.

Staatsloterij.nl werd onderscheiden met een Dutch Interactive Award 2014 in de categorie 'Best e-commerce'.

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de website van de Nederlandse Staatsloterij? Bel of mail Linda.

Of lees meer over onze expertise op het gebied van
E-commerce en retail
en Interactieve media.

Bel of mail
Linda

van den Deijssel
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!