Portfolio

Portfolio HEMA

Echt. 20% meer conversie.

HEMA is van iedereen. Overal klopte de merkbeleving, behalve online. En juist daar heeft HEMA grote ambities. Door de kunst van het weglaten maakte Fabrique hema.nl weer echt HEMA.

Heel Holland houdt van HEMA.

De producten, de eenvoud, de optimistische toon en de humor: iedereen houdt van HEMA. Maar hoe vertaal je dat heldere Hollandse HEMA-gevoel naar online? Hoe ontwikkel je een website die de in-store ervaring evenaart? Of zelfs overtreft?

Minder is meer.

‘Meer HEMA’ werd ons motto voor het redesign. Want HEMA is al leuk genoeg van zichzelf. We haalden alles weg wat overbodig is en brachten hema.nl terug tot de essentie. In de complete online stijl. Op alle devices.

Omnichannel.

HEMA wil volledig omnichannel worden. Online bestellen moet op elk device mogelijk zijn. Overal en altijd. 

HEMA had nog een aparte mobiele site en nog geen optimalisatie voor tablets. In korte tijd realiseerden we het responsive design en de complete herbouw van de website. Inclusief het optimaliseren van de complexe checkout.

Eenvoud overal.

Door de kunst van het weglaten bereikten we het bijna onmogelijke;  zelfs zonder het logo herkennen mensen de website als écht HEMA.

Personalisatie.

Kort na de nieuwe website lanceerde HEMA ook het loyaliteitsprogramma ‘Meer HEMA’, met een klantenpas en een nieuwe app op basis van onze online stijl. 

Klanten krijgen in de toekomst gepersonaliseerde aanbiedingen op basis van hun gegevens. Met het programma leert HEMA de klant beter kennen en wordt de klantloyaliteit verder verhoogd. Hema.nl is klaar voor acties, campagnes en gepersonaliseerde content. 

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs 06-51031486

Of laat een berichtje achter Bel mij terug

Uitstekende resultaten.

20%
meer conversie

25%
stijging time on site

25% 
hogere orderwaarde

41%
meer omzet uit mobiele betalingen

Hema.nl is een van de weinige webwinkels die er opgeruimd uitziet en toch uitstekende resultaten kan tonen.

Samen!

Om het complexe project in een half jaar te realiseren werkten we nauw samen met HEMA en de e-commerce specialisten van Emakina. Het project werd genomineerd voor de Dutch Interactive Awards 2017.

Meer weten?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Meer E-commerce

Vlisco+Fabrique

Mix & match
met
Vlisco.

Team

Portret van Hans Leijdekkers

Hans

Leijdekkers

Art direction

Portret van Jop Coenen

Jop

Coenen

Projectleiding

Portret van Bart Bergmeijer

Bart

Bergmeijer

Visueel ontwerp

Portret van Pieter Jongerius

Pieter

Jongerius

Strategie

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!