Portfolio Cultuur

Portfolio Smells like festival spirit.

Smells like festival spirit.

Southbank Centre is een toonaangevend 'multi-venue' kunstcentrum in het hart van Londen. Ieder jaar genieten 5,1 miljoen bezoekers van 14 festivals en meer dan 5000 events: kunstexposities, theater, dans, klassieke en hedendaagse muziek, literatuur en debat.

Samen met Drupal experts Axis12 ontwikkelde Fabrique een compleet nieuwe website die de wereld naar Southbank Centre haalt, en Southbank Centre over de wereld brengt.

Vraag

Maak onze website het primaire platform om het verhaal van Southbank Centre te vertellen, ons merk te tonen en meer interactie aan te gaan met steeds diversere doelgroepen. En vergroot op korte termijn het bereik,de kaartverkoop en de user experience - van desktop tot mobiel.

Oplossing

Met workshops en gesprekken met mensen uit de hele organisatie verkregen we inzicht in de verschillende doelgroepen. De regelmatige bezoeker die weet wat hij wil en gemak vraagt. De culturele veelvraat die inspiratie en verdieping zoekt. En iedereen die onbekend is met het Southbank Centre. De website stelt hen allen in staat om 'Southbank Centre volledig te ervaren, eenvoudig cultuur te verkennen, en geïnspireerd te worden om mee te doen.'

We ontwikkelden het concept van een online krant met een mix van actualiteit, vermaak en verdieping, en katernen om zelf uit te kiezen. Het concept zie je terug in de mix van inhoud over evenementen, praktische bezoekinformatie en redactionele achtergronden. De verhouding verschilt van deel tot deel, dankzij een modulair systeem van pagina's en elementen.

We behielden het bestaande logo en lettertype, maar braken letterlijk met de overige kaders. Kleuren en gradiënten geven levendigheid, onderkast titels tonen het informele karakter. De opgeruimde navigatie geeft exposities en festivals een prominente plek. De nieuwe informatie-architectuur kwam tot stand na het testen van 2 varianten op de 3 hoofddoelgroepen, en vormde de basis voor een uitgebreid contentplan.

Resultaat

In 9 maanden zetten we een compleet nieuwe site neer met een uitnodigende en open look & feel, die al voor de lancering de vormgeving van een merkcampagne door Southbank Centre inspireerde. Op desktop en mobiel kies je eenvoudig uit het enorme aanbod en kan je je verdiepen in interviews en podcasts met kunstenaars en organisatoren van de festivals.

Als volgende stap gaan we zowel het bestelgemak verder vergroten, als met een nieuw gerekruteerde redactie inspirerende content publiceren. Zo ontwikkelt Southbankcentre.co.uk zich tot een wereldwijd digitaal cultureel centrum.

Meer weten over dit project?

Bel Martijn.

06-12994951

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!