Portfolio Cultuur

Portfolio Prikkelende wegwijzer.

Prikkelende wegwijzer.

Den Haag is de op twee na grootste stad van Nederland. Een levendige stad met toeristische trekkers als het Mauritshuis, Scheveningen, het Binnenhof en Madurodam. Maar ook een stad die bij sommigen de perceptie heeft van saai en kil. Samen met Q42 ontwikkelde Fabrique denhaag.com; het nieuwe en enige adres voor alle bezoekers van Den Haag.

Vraag

Ontwikkel vanuit de informatie in de beschikbare toeristische databases een nieuwe website die eenheid brengt in de communicatie en Den Haag op de kaart zet als levendige stad.

Oplossing

De prikkelende wegwijzer. Een stadsgids die je duidelijk de weg wijst, en je daarnaast verrast met plaatsen die je nog niet kent. Een betrouwbare gids die je af en toe een zijstraatje met een leuk restaurant inloodst.

Op de homepage kun je kiezen voor de doordachte zoekfunctie what/where/when, of met één simpele klik de hoogtepunten ontdekken. Aan de andere kant prikkelt denhaag.com met verrassende combinaties en het bieden van alternatieven in de buurt. De heldere opzet en prominente plaats voor de fotografie maken de site uitnodigend en moedigen aan om intuïtief verder te zoeken.

Door de koppeling van de databank van VVV Nederland en de Uit-database is alle toeristische informatie over Den Haag nu op één adres beschikbaar. Op touchscreens en narrowcasting-schermen is de site ook te gebruiken op Haagse stations en VVV-kantoren.

Resultaat

Een meertalige, responsive website die iedereen verrast en inspireert: van de Italiaan die een stedentrip plant, tot de Delftenaar die wil weten wat er die avond in de stad te doen is. Door denhaag.com krijg je zin om Den Haag ook écht te bezoeken.

Bekroond met een Dutch Interactive Award 2015 in de categorie ‘Activatie’.

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!