Portfolio Communicatie en storytelling

Vet cool & marktgericht.

GMG produceert al ruim 80 jaar fietszitjes in allerlei uitvoeringen. Met de introductie van Yepp sloeg GMG in 2009 een nieuwe weg in. Met innovatieve materialen en eigentijdse vormgeving verovert Yepp nu de wereld van zitjes, aanhangers, kratten en andere fietsaccessoires. Fabrique ontwikkelde de kleurrijke nieuwe website van Yepp.

Vraag

Geef de bezoekers van onze website naast uitgebreide informatie over onze producten ook het ‘Yepp-gevoel’ mee.

original_images/3_-_detail_oY64iFG.png

Oplossing

Waarom zou je de wereld saai maken als het ook leuk kan zijn? Yepp is for happy rides, zo formuleerden wij. In vorm, toon en interactie koppelen we op de website fun & functionality. We laten zien dat alle producten van Yepp slim, veilig, makkelijk, maar vooral ook leuk zijn.

De beeldtaal is vrolijk en kleurrijk. Op de collage-achtige homepage scrollen de wonderlijke beelden parallax over elkaar heen. Zo wordt iedere beweging een klein avontuurtje. De tone of voice is helder met een knipoog; van de homepage tot aan de veelgestelde vragen.

Dankzij de duidelijke flow leidt de responsive website de bezoeker moeiteloos langs producten, accessoires en de winkelzoeker. De site is uitgevoerd in zes verschillende talen die vanuit één CMS beheersbaar zijn.

original_images/yepp-tablet2_UIrJR6J.png

Resultaat

Beresterk, superstoer, vet cool, knalroze, pimpelpaars, poepiebruin, kanariegeel, crèchebestendig, oogverblindend, wonderschoon, onweerstaanbaar, marktgericht & gek op bloemen!

original_images/5_-_bloemen_8HdhmgL.png

Meer weten over dit project?

Heb je vragen over de website van Yepp? Bel of mail René ten Brink.

Of lees meer over onze expertise op het gebied van Communicatie en storytelling en Interactieve media.

Bel of mail
René

ten Brink
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!