Portfolio Communicatie en storytelling

Portfolio Campagne Dutch Design Week 2017

Campagne Dutch Design Week 2017

Voor het derde jaar op rij ontwikkelde Fabrique de campagne rondom de Dutch Design Week in Eindhoven. We dachten dit jaar mee over het thema en sloten erop aan met opvallende posters, een curieuze app en een hallucinerende trailer.

Vraag

Denk mee over het thema voor Dutch Design Week 2017 en ontwerp een campagne die naadloos op het nieuwe thema aansluit.

Dutch Design Week 2017 - Stretch

Oplossing

Ontwerpers staan continu voor nieuwe uitdagingen die vragen om verandering. Verandering van richting, van perspectief en van visie op de wereld. Samen met organisator Dutch Design Foundation kozen we daarom voor het thema ‘Stretch’.  Want alleen door te stretchen ontstaat er ruimte om te innoveren en te vernieuwen.

Voor de aansluitende campagne werkten we samen met 15 toonaangevende Nederlandse ontwerpers. Van bestaand werk maakten we nieuwe vormen. Het werk wordt gestrecht, gemorpht, gedeukt, geknakt, geblurd, bewerkt en weer vervormd. Dit levert onherkenbare, spannende, esthetische en soms zelfs compleet absurde beelden op.

Vijf verschillende posters tonen het resultaat. En met de wonderlijke DDW STRETCH app komen de posters ook echt tot leven. Door je camera op een poster te richten start (zonder QR-code!) een van de vijf films op je mobiel. De teaser met muziek van Y’skid neemt je tot slot mee op een absurde en hallucinerende trip buiten de werkelijkheid.

Dutch Design Week 2017 - posters door Fabrique

Resultaat

Een uitdagend thema. Een hallucinerende trailer. Vijf unieke posters. En een app die de posters verandert in een surrealistische beleving. Dutch Design Week 2017 is een rekoefening voor de geest.

Dutch Design Week 2017 - STRETCH app

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!