Portfolio Communicatie en storytelling

Portfolio Artis

Ieder jaar geeft Artis bezoekers een nieuwe reden om de dierentuin te bezoeken. Tijdens de zomercampagne 2012 haalde Artis tien Vergeten Dieren uit de omvangrijke schaduw van de olifant en giraffe om ze uitgebreid in het zonnetje te zetten.

Vraag

Verzorg alle online communicatie rondom de Vergeten Dieren-campagne van reclamebureau Dawn.

Oplossing

Bij de Vergeten Dieren was de strategie – de naam zegt het al – om via dieren die normaliter juist niet de reden zijn voor bezoek nu eens tot de sterren te maken. De brede flappentak, de dwergoestiti en de kleine kantjil vindbaar maken. Niet alleen online, maar ook in Artis zelf.

De integratie van online en offline kreeg van ons extra aandacht; de posters maken nieuwsgierig, maar online hebben we een extra dimensie toegevoegd door te vertellen wát die tien Vergeten Dieren zo bijzonder maakt. Daarna roepen we de bezoekers op om via social media te delen hoe speciaal de hamadryasvlinder is.

Om het bezoek aan de dierentuin zelf te verrijken ontwikkelden we de Artis-app. De app leidt je via GPS rond langs de stille plekjes van Artis, waar je de vergeten dieren op je mobiel kan laten meegenieten van de verhalen en video's van Aart Staartjes.

Resultaat

De axolotl, de helmbasilisk en andere vergeten dieren staan weer in een welverdiend zonnetje. Alle kanalen zijn ingezet om de Vergeten Dieren uit de schaduw te halen en in het zonnetje te zetten: campagne, website, social media en een aparte route in de Artis app. Dawn en Fabrique werden voor de campagne onderscheiden met een SAN Accent in de categorie Vrije Tijd.

Alles wat nodig is voor impact.

Samen met onze klanten creëren we verrassend werk. Heb je een uitdagende vraag of een grensverleggend idee? Bel of mail Merijn Hillen.

Of bekijk eerst de projecten waar we trots op zijn in ons portfolio.

Bel of mail
Merijn

Hillen
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!