Onze services Visuele identiteit

Onze services Visuele identiteit & grafisch ontwerp

Hoe breng je een merk tot leven?

Onderscheidend en herkenbaar.

Met een vastgelegd merk heb je nog geen herkenbare en onderscheidende positie in de buitenwereld. Het is de visuele identiteit die het merk tot leven brengt. Dan pas zien gebruikers, klanten en relaties waar je voor staat. Daarvoor zorgt de combinatie van kleur, typografie, logo, vormtaal en fotografie. Samen geven ze het merk gevoel en uitdrukkingskracht.

original_images/_edinburgh_.jpg

Eén framework voor alle uitingen en kanalen.

Een geslaagde identiteit is onvervreemdbaar van het merk. Daarom is het belangrijk de identiteit vast te leggen in een dynamische styleguide, waarin rekening wordt gehouden met het gebruik in allerlei kanalen, van website tot social en van POS tot film. Door de styleguide regelmatig bij te werken, blijft de identiteit up to date.

Niet de voorstelling maar de afzender.

The Edinburgh International Festival

Hoe maken we de afzender zichtbaar achter al die voorstellingen? Dat begint met een herkenbare stijl en een stevig logo. In de logo animatie introduceerden wij een bijnaam: The International.

Een robuust merk met een grillige hand

Om de impulsiviteit van een festival te vangen, combineerden we het robuuste logo en de felle kleur met een zelf ontwikkeld handgeschreven font met 20 alternatieven per letter.

Overal en altijd hetzelfde

Zelf zie je de huisstijl steeds weer maar de ontvanger, toeschouwer of relatie ziet het festival maar 1x per jaar. Daarom is het belangrijk consistent te zijn en de stijl overal door te voeren, offline en online. En dat een paar jaar lang. Dan ben je herkenbaar.

De durf om zichtbaar te zijn

In augustus wemelt het van de festivals in Edinburgh. Om zichtbaar te zijn, kozen we contrast en een felle kleur geel die opvalt in het straatbeeld. Dat moet je durven en daarom hebben we eerst de nieuwe stijl gedeeld met alle medewerkers. En dat werkt.

De drie do’s van visual identity en graphic design.

Voor een nieuwe identiteit gelden deze drie stappen:

  • Bekijk het merk en pas indien nodig aan. Een uitgewerkt merk met een vastgelegde persoonlijkheid is een voorwaarde voor een identiteit die past en effectief is.
  • Betrek medewerkers bij de invoering van de stijl. Zij zijn het merk en zij moeten het uitdragen en gebruiken.
  • Gebruik de identiteit consistent en het liefst langere tijd. Besef dat iedereen buiten het bedrijf er niet zo snel op uitgekeken raakt als de mensen in het bedrijf.

Fabrique voor bekroond en effectief ontwerp.

Bij Fabrique denken we integraal over communicatie, interactie en transactie. We bouwen en ontwerpen al jaren websites, apps, huisstijlen en meer en verbinden die in slimme journeys.

Meer weten over visuele identiteit & grafisch ontwerp?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!