Onze services Service design

Onze services Service design

Op elk moment in de journey je klant begrijpen.

De ultieme klantervaring.

Voor een consument is het gebruik van een product of dienst altijd onderdeel van het behalen van een groter doel. Een leuke dag hebben met je gezin of van A tot Z soepel geholpen worden in het ziekenhuis. Op elk moment in de journey je klant begrijpen, en er vanuit jouw organisatie aan bijdragen, dat gaat niet vanzelf.

original_images/Querine_schetsen_service_design_slider.jpg

De drie ingrediënten van service design.

Elk service design project heeft drie belangrijke onderdelen:

  • Onderzoek. In de vorm van design research, zoals context mapping en interviews. Het domein van een service design is van nature omvangrijk en de vragen complex. Er ligt daardoor veel inzicht verscholen bij de verschillende mensen die bij de dienst betrokken zijn.
  • Orkestratie. Het ordenen van middelen in ruimte en tijd, in journeys of maps. Dit is de kern van Service Design, de orkestratie: wat wordt het centrale concept en wat wordt de rode draad? En vervolgens: hoe maken we dat
  • Organisatie. Je organisatie moet in staat zijn om de gewenste user experience te bieden en te ondersteunen. Hoe veranderen verantwoordelijkheden? Welke nieuwe taken ontstaan? Welke nieuwe skills zijn daarvoor nodig?

Service design on tour.

Van Gogh multimediatour

We keken naar de volledige keten van service design en ontwikkelden een ecosysteem waarmee je tijdens de volledige customer journey kennismaakt met de mulitimediatour. Het resultaat was beeld, games en audio in 3 verschillende, gebruiksvriendelijke tours in 11 verschillende talen op een state of the art Android-apparaat van Imagineear. Maar bovenal een duik in het leven van Van Gogh, zijn schilderijen, zijn brieven en de mythes.

Vind je dag.

Tate

Uit ons onderzoek bleek dat bezoekers vrij eenvoudig hun weg konden vinden in de gebouwen. In plaats van een 'wayfinding' stelden we voor een 'dayfinding' app te ontwikkelen. Een app die vriendelijke vraagt: Waar heb je zin in?

Zelfservice als grenscontrole.

Schiphol

Op Schiphol draaiden we de strenge douanebalies 90 graden en ontwikkelden we automatische grenspassages. Vorm en interactie begeleiden de reiziger. Door het blijven meten van gebruikerservaringen helpen we Schiphol met het handhaven van een goede doorstroom van de toenemende reizigersgroep.

Touchpoints, plaatsen, processen en mensen.

Service design in één zin? Wij hanteren de definitie van Cheryn Flanagan: “Service design is de orkestratie van touchpoints, plaatsen, processen en mensen die samen de totale klantervaring ondersteunen.” Dat doen we met behulp van customer experience maps, stakeholder maps, service blueprints en meer.

Fabrique, service designers pur sang.

Bij Fabrique denken we integraal over communicatie, interactie en transactie. We bouwen en ontwerpen al jaren verschillende websites, apps en print voor onze klanten en verbinden die in slimme journeys. Onze teams van ontwerpers en onderzoekers houden de helikopter hoog en zorgen dat geen enkel middel een eiland blijft. Samen bepalen deze middelen de totale customer experience.

Meer weten over service design?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!