Onze services Merkstrategie

Onze services Merkstrategie

Hoe ontwikkel je een sterk merk?

Uiterlijk, gedrag én communicatie.

Merken zijn al vijfentwintig jaar het uitgangspunt van alles wat we doen bij Fabrique. We zijn ervan overtuigd dat een sterk merk voelbaar moet zijn in alles wat je levert, doet en zegt. Met verschillende workshops en merkstrategische middelen helpen we onze klanten om hun merk beter te begrijpen en uit te drukken. Zoals met het oersimpele model van Birkigt & Stadler.

original_images/identiteit-en-imago-model.jpg

Wat is jouw uitdaging?

Wanneer moet je iets met je merk doen? Er zijn verschillende soorten uitdagingen en aanleidingen om aan de slag te gaan met merkenmanagement.

  • Soms krijgen we de vraag om een nieuw merk vanuit het niets op te bouwen. Er is een business idee, maar wie zijn we en wie gaan we zijn?
  • Soms is een nieuwe activiteit de aanleiding om een bestaand merk aan te scherpen. Bijvoorbeeld internationalisatie, of de stap naar e-commerce.
  • En vaak gaat het bij merkstrategie of merkontwikkeling om een belangrijke koerswijziging van een bedrijf, die invloed heeft op de hele handel en wandel.

Buiten begint bij Bever.

Bever

We hielpen Bever met het opnieuw bedenken waar het merk voor staat. Hoe positioneer je een ijzersterk merk, met een wat stoffig imago weer helemaal in het nu? We verbreedden de doelgroep. Niet meer alleen doorgewinterde bergbeklimmers. En we claimden marktleiderschap. We profileren Bever als iemand die grenzen verlegt.

Step into our world.

Fred de la Bretonière

De merken Fred de la Bretonière en Shabbies zijn groot geworden door de ambitie en ambacht van Fred de la Bretonière zelf. Maar toen deed Fred een stap terug. Daarom ontstond er grote behoefte aan meer houvast en gevoel. Hoe leggen we de merken vast voor de toekomst? Lees hoe we dit aangepakt hebben.

Eerst merk, dan positionering.

Als duidelijk is wie je klanten zijn, welke producten en diensten je aan de man brengt en wat je merk inhoudt, is het tijd om jouw merk van een scherpe positionering te voorzien. Een goede positionering bepaalt bij welke categorie het product of de dienst hoort, maar ook wat jouw aanbod onderscheidend maakt ten opzichte van de concurrentie.

Dit geeft inspirerende aanknopingspunten voor communicatie, stijl én dienstverlening. Kijk bijvoorbeeld naar ons werk voor Bever. Of lees over The Edinburgh International Festival, dat we omgedoopt hebben tot The International.

Merkportfolio en merkarchitectuur.

Wanneer een bedrijf groeit worden de producten of diensten omvangrijker, succesvoller en vaak veelzijdiger. Ze beginnen een eigen smaak te ontwikkelen. Bewust of onbewust krijgen ze als los merk een plaats in de markt. Fabrique begeleidt in het maken van keuzes over dit merkportfolio. Wil je de branding van je producten en diensten liever centraliseren of juist decentraliseren? Ga je voor een endorsement? Wat geeft de beste klantervaring? Met al deze keuzes hebben wij veel ervaring en staan klaar om met je aan de slag te gaan.

Meer weten over merkstrategie?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!