Onze services Interactives

Onze services Interactives

We zijn er aan gewend geraakt dat alle informatie altijd beschikbaar is. Producten, prijzen, tips en achtergronden, het ligt in onze hand. Letterlijk. Toch is de smartphone niet altijd het ideale medium. In de hectische context van een winkel, een museum of op straat is er namelijk niet altijd tijd om iets op te zoeken. In die gevallen kan een touchscreen, een scherm in de winkel, museum of op straat snelle toegespitste interactie en informatie leveren.

Retail en point-of-sale (POS)

Helderheid binnen één seconde. Dat was de opdracht toen we voor Albert Heijn hun nieuwe kassaschermen ontwierpen. We verenigden verschillende functies: kassabon, weegschaal en al dan niet scannen van de bonuskaart. Door het uitgekiende, terughoudende ontwerp past dit scherm al jaren naadloos in de shopping experience.

Voor de ANWB pilot stores hebben we touch screens ontworpen waarop klanten een vakantiecheck kunnen doen: door te kijken of ze goed verzekerd op reis gaan, of door zelf door de diensten heen te swipen.

Touchscreens, of een kiosk, in een POS omgeving kunnen erg effectief zijn. Maar de toekomst ligt waarschijnlijk in de combinatie van vaste en mobiele techniek. Voor twee grote Nederlandse retailers doen we proeven met beacons in de winkel. Eerste stappen op weg naar een seamless interactie van de eerste oriëntatie thuis, via besluitvorming in de winkel, naar service vanaf de bank.

Musea

De museale omgeving is ideaal voor verdiepende informatie en interactie. Bezoekers zijn nieuwsgierig en maken tijd om iets nieuws te leren, of om te spelen. Voor het Nationaal Militair Museum ontwierpen we bijvoorbeeld bijna 30 (!) interactieve installaties die het museumbezoek verrijken en aansluiten bij de verschillende doelgroepen van het museum. We ontwikkelden interactives op verschillende niveaus; van inhoudelijke, leerzame opstellingen tot serious games.

Sommige schermen neem je met je mee. Voor het van Gogh museum ontwikkelden we een veelzijdige multimediatour die bezoekers kunnen afstemmen op hun wensen. Doe je een kort bezoek? Of wil je juist alles weten? Ben je Engels, Chinees of Italiaans? We ontwikkelden één device voor alle doelgroepen. Een compleet service design zorgt ervoor dat de tour van A tot Z een geweldige ervaring is.

Openbaar vervoer

Voor 9292 brachten we OV-informatie naar je smartphone. In onze projecten voor Schiphol brengen we interactiviteit naar de vertrekhal. Met verrassend eenvoudige middelen zorgden we met de self-service grenscontrole en de self-service bagage check-in voor helderheid in de overvloed aan procedures en informatie. En met familiaire groet creëerden we uitzwaaischermen. Door alle services te integreren in het ruimtelijk ontwerp zorgen we voor een totale gebruikerservaring.

Gehaaste klant botst te vaak met ruwe techniek

Klantgedrag of bezoekersgedrag is vaak grillig en de werkelijke informatiebehoefte vaak anders dan je denkt. Maak je interacties te complex dan wordt de investering om ze te gebruiken te groot. Maak je ze te eenvoudig dan worden ze betekenisloos. Design Research kan een oplossing bieden en de deur openen naar bewezen oplossingen, of juist naar gedurfde experimenten. Dat begint met observeren, en leidt via verschillende prototypes tot een grondige test van het gerede product.

De vaak nieuwe techniek maakt het extra moeilijk om hier in te sturen. Wat je nodig hebt is een team dat niet zomaar genoegen neemt met wat wel en niet kan. Je wilt een team dat vragen stelt en met verfrissende ideeën komt. Een team dat techniek omarmt maar het gebruikersbelang altijd voorop stelt. Zo’n team hebben wij.

Meer weten over interactives?

Bel of mail Matthijs.

Of bekijk onze projecten op het gebied van interactives in ons portfolio.

Bel of mail
Matthijs

Klinkert
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!