Onze services Interactieve media

Onze services Interactieve media

Wij ontwerpen en maken al jaren allerlei interactieve media. Waar we vijftien jaar geleden nog spraken van ‘nieuwe media’, is daar nu weinig nieuws meer aan. Apps en sites zijn een integraal onderdeel van ons leven geworden. Daarnaast zijn digitale media onlosmakelijk verbonden met zaken doen en met het opbouwen van een merk.

Most advanced yet acceptable

We geloven bij Fabrique in een balans tussen conventies en innovatie. Vaste design patterns maken dat de gebruiker begrijpt hoe het werkt. Want ‘hoe websites werken leren gebruikers op andermans sites’, aldus UX goeroe Jakob Nielsen.
Tegelijkertijd zorgen de ontwikkeling van nieuwe diensten en nieuwe technieken voor spannende innovatie. De noodzaak van merken om zich te onderscheiden komt daar nog bovenop!

Innovatie zorgt dat websites en apps bijzonder worden. Het balanceren van innovatie en conventie is een vak apart. Most advanced yet acceptable, oftewel MAYA. Kijk bijvoorbeeld eens naar SmartOcto, een social media dashboard dat echt anders is dan de concurrentie, juist vanwege de innovatieve bruikbaarheid.

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs 06-51031486

Of laat een berichtje achter Bel mij terug

Een heerlijk complex speelveld

De innovatie van gisteren is de common sense van vandaag. We maakten in 2007 zo ongeveer de eerste grote responsive website in Nederland voor Albert Heijn. Nu is responsiveness de standaard, en zijn er allerlei hulpmiddelen en vaste grids voor ontwerpers en developers.

Door de snelle ontwikkelingen ontstaan telkens nieuwe strategische en tactische dilemma's:

  • Snel één touchpoint ontwikkelen, of meteen bouwen aan een ecosysteem?
  • Touchscreen in de winkel, of focus op mobiel?
  • Mobile web of native app?
  • Mobile first ontwerpen? Tablet first? Of nemen we toch de desktop als uitgangspunt?
  • Content maken voor mensen of voor SEO?
  • Et cetera!

Graag helpen we je bij het maken van dit soort keuzes. Sterker nog, we houden van de complexiteit die ze met zich meebrengen. Samen gaan we voor de beste oplossing voor jou en je klanten.

Time to market

Ook de werkwijzen die we hanteren zijn veelzijdiger geworden. We Scrummen al jaren veel projecten, maar niet alles. Afhankelijk van de omstandigheden kan het slimmer zijn om waterval te gebruiken. Of een tussenvorm. Wil je in korte tijd alles op alles zetten? Dan is onze PressureCooker misschien wat voor je. Lees meer hierover op de desbetreffende pagina's!

Challenge reality

Digital design zal zich altijd blijven doorontwikkelen. Met smartwatches, Fitbits en andere connected devices op komst, is er steeds een nieuwe uitdaging, zowel technisch als ook op het gebied van UX. Waarbij we steeds de vraag stellen: waarom gaat een gebruiker dit gebruiken? Wat is de toegevoegde waarde? Hoe kunnen we het leven van mensen verbeteren met innovatie? Ons motto is Challenge reality. Dat werkt twee kanten op: we gaan aan de ene kant niet zomaar mee in elke hype. We stellen daar vragen bij. En aan de andere kant werken we samen met onze klanten aan succesvolle innovaties die merken en mensen verder helpen.

Meer weten over interactieve media?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een berichtje achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!