Onze services Innovatie

Onze services Innovatie door Fabrique

Ideeën genoeg in de wereld. Maar hoe zorg je dat ze werkelijkheid worden? Laat staan succesvol? De wereld wordt steeds complexer. Businessmodellen worden veelzijdiger. Klanten worden veeleisender en hi-tech is alomtegenwoordig. Dat maakt de uitdaging om coherente en naadloze gebruikerservaringen te ontwerpen alsmaar groter.

Elders: virtual reality tegen eenzaamheid

Fabrique hanteert vijf belangrijke principes om tot succesvolle productinnovaties te komen. Door deze factoren in balans te brengen, vergroot je de kans dat je innovatie slaagt en lever je meerwaarde die uniek en tastbaar is voor je klanten. Echt sterke merken onderscheiden zich door continu te investeren in het ontwikkelen van andere, unieke producten en diensten. Wij helpen daarbij.

  1. Doel vs. middel
    Het is verstandig om in innovatie-trajecten continu het doel voor ogen te hebben. Geef een team met ervaren design thinkers liever een omschrijving van het doel, dan een briefing waarin het middel al vastgesteld is. Een duidelijk doel creëert nieuwe producten met een integraal karakter, een betere customer experience en de gewenste impact.
  2. Why, how, what
    Innoveren zonder een van te voren vastgesteld punt op de horizon is gedoemd te mislukken. Zorg ervoor dat een sterke visie ten grondslag ligt aan het innovatie-project. We ontwikkelen graag met onze klanten zo’n visie.
  3. Merkgestuurd
    Om te concurreren moeten gebruikerservaringen onderscheidend zijn. ‘Just another innovation’ is geen garantie voor succes. Wij geloven in merkgestuurde productinnovatie zodat de betekenis (het merk) en het product zelf met elkaar kunnen resoneren. Dit levert voor de gebruiker een krachtige en onderscheidende gebruikerservaring op.
  4. Toekomst
    Je innoveert niet voor vandaag, maar voor morgen. Zorg dat je een goed beeld hebt van de toekomstige context, zodat innovaties hun relevantie niet al verloren hebben op het moment dat ze geïntroduceerd worden.
  5. Samen
    ‘Samen’ is altijd een van onze kernwaarden geweest. En innoveren doe je altijd samen. Wij geloven in agile processen waarbij alle stakeholders en disciplines betrokken zijn. Dit creëert niet alleen een grotere buy-in maar versnelt ook het proces.
Zelfservice grenspassage op Schiphol Airport

Meer weten over innovatie?

Bel Jeroen 06-53304050

Of laat een berichtje achter Bel mij terug

Schiphol: innovatie in het DNA

Ten opzichte van veel concurrenten is Schiphol in het nadeel. De luchthaven kan nauwelijks groeien, Schiphol huisvest een relatief kleine ‘home carrier’ (KLM) en Amsterdam is geen metropool als Londen of Parijs. Schiphol onderscheidt zich echter al decennia lang door innovatie. Dit wordt herkend door de reizigers; Schiphol is een zeer geliefde transfer luchthaven. De e-gates voor Schiphol die we bedachten en ontwikkelden zijn een goed voorbeeld van productinnovatie die aansluit bij het merk.

SkyHawQ brengt bosbranden in beeld

Hoe breng je met een beperkt budget bosbranden in uitgestrekte tropische gebieden in beeld? Op een hackathon ontstond het idee voor SkyHawQ: een automatisch vliegtuigje met een grote actieradius dat uitgerust is met een camera. SkyHawQ wekte direct de belangstelling van Greenpeace. Ondertussen bouwen we verder aan sensoren, rijdende robots en quadcopters.

Virtual reality tegen eenzaamheid

Hoe haal je ouderen uit een sociaal isolement? We ontwikkelden Elders, a shared experience: virtual reality als start van nieuwe relaties voor ouderen. Samen naar verre landen of terug naar het Nederland van vroeger. Met innovatie techniek wisten we de VR-ervaring te synchroniseren en aan te bieden op locatie.

Meer weten over innovatie?

Bel of mail Jeroen.

Of bekijk onze projecten op het gebied van innovatie in ons portfolio.

Bel of mail
Jeroen

van Erp
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!