Onze services Innovatie

Onze services Innovatie

Ideeën genoeg in de wereld. Maar hoe zorg je dat ze werkelijkheid worden? Laat staan succesvol? De wereld wordt steeds complexer. Businessmodellen worden veelzijdiger. Klanten worden veeleisender en hi-tech is alomtegenwoordig. Dat maakt de uitdaging om coherente en naadloze gebruikerservaringen te ontwerpen alsmaar groter.

In onze visie zijn er 5 principes belangrijk om tot succesvolle productinnovaties te komen.

  1. Doel vs. middel
    Het is verstandig om in innovatie-trajecten continu het doel voor ogen te hebben. Geef een team met ervaren design thinkers liever een omschrijving van het doel, dan een briefing waarin het middel al vastgesteld is. Een duidelijk doel creëert nieuwe producten met een integraal karakter, een betere customer experience en de gewenste impact.
  2. Why, how, what
    Innoveren zonder een van te voren vastgesteld punt op de horizon is gedoemd te mislukken. Zorg ervoor dat een sterke visie ten grondslag ligt aan het innovatie-project. We ontwikkelen graag met onze klanten zo’n visie.
  3. Merkgestuurd
    Om te concurreren moeten gebruikerservaringen onderscheidend zijn. ‘Just another innovation’ is geen garantie voor succes. Wij geloven in merkgestuurde productinnovatie zodat de betekenis (het merk) en het product zelf met elkaar kunnen resoneren. Dit levert voor de gebruiker een krachtige en onderscheidende gebruikerservaring op.
  4. Toekomst
    Je innoveert niet voor vandaag, maar voor morgen. Zorg dat je een goed beeld hebt van de toekomstige context, zodat innovaties hun relevantie niet al verloren hebben op het moment dat ze geïntroduceerd worden.
  5. Samen
    ‘Samen’ is altijd een van onze kernwaarden geweest. En innoveren doe je altijd samen. Wij geloven in agile processen waarbij alle stakeholders en disciplines betrokken zijn. Dit creëert niet alleen een grotere buy-in maar versnelt ook het proces.

Als je deze vijf factoren in balans weet te brengen, dan is de kans een stuk groter dat je innovatie slaagt. Dat de meerwaarde die je levert uniek en tastbaar is voor je klanten. Echt sterke merken onderscheiden zich door continu te investeren in het ontwikkelen van andere, unieke producten en diensten. Wij helpen daarbij.

Zelfservice grenspassage op Schiphol Airport

Schiphol: innovatie in het DNA

Ten opzichte van veel concurrenten is Schiphol in het nadeel. De luchthaven kan nauwelijks groeien, Schiphol huisvest een relatief kleine ‘home carrier’ (KLM) en Amsterdam is geen metropool als Londen of Parijs. Schiphol onderscheidt zich echter al decennia lang door innovatie. Dit wordt herkend door de reizigers; Schiphol is een zeer geliefde transfer luchthaven. De e-gates voor Schiphol die we bedachten en ontwikkelden zijn een goed voorbeeld van productinnovatie die aansluit bij het merk.

SmartOcto: statistieken die adviseren

SmartOcto is een unieke online dienst voor redacteuren en contentmarketeers. Op basis van een slim algoritme vertaalt SmartOcto big data naar gerichte adviezen voor het plaatsen van berichten. Een virtuele topcollega die je als webredacteur op de hoogte houdt van de impact van je uitstaande verhalen en je ondersteunt met bruikbare tips.

Wolfgang: luisteren met je ogen

Nieuwe producten hebben vaak een radicaler karakter dan productverbeteringen. Samen met Johan Idema ontwikkelden we de Wolfgang app. Tijdens een concert geeft de app achtergrondinformatie. Wolfgang kan binnen de wereld van klassieke muziek zorgen voor een gedrags- en mentaliteitsverandering – op dit moment zorgt de introductie van de smartphone in de concertzaal in ieder geval voor de nodige discussie.

Meer weten over innovatie?

Bel of mail Jeroen.

Of bekijk onze projecten op het gebied van innovatie in ons portfolio.

Bel of mail
Jeroen

van Erp
Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!