Onze services Hard- & software combinations

Onze services Hard- & software combinations

Duidelijk, makkelijk en snel.

Nieuwste technieken combineren.

Een apparaat of dienst moet handig zijn in gebruik, het liefst lekker snel en natuurlijk gewoon werken. Hoe bereik je dit? Combineer de nieuwste technieken met elkaar. Steeds meer producten om ons heen zijn combinaties van hard- & software. Denk aan fotocamera’s, intercoms, parkeerautomaten, slimme meters en autodashboards.

original_images/GVB_kaartverkoopautomaat_usablity_test-metro2.jpg

Geïntegreerde aanpak van het probleem.

Door hard- en software direct met elkaar te combineren krijg je mooie kansen. Wel is het extra belangrijk dat je de gebruikerservaring centraal stelt. Doe je dit niet dan stap je al gauw in de valkuil om het ‘technisch programma van eisen’ leidend te maken. En dat zorgt over het algemeen niet voor de meest intuïtieve oplossing. Juist door de gebruikerservaring centraal te stellen kom je automatisch tot een geïntegreerde aanpak van het probleem.

Geven met aandacht.

IKEA

Niet alleen een campagne, maar ook een service om cadeautjes te geven met aandacht. Dat creëerden wij voor IKEA. Hiermee wil IKEA laten zien dat de accessoires van IKEA ook zeer geschikt zijn als cadeau.
We ontwierpen een nieuwe merkbeleving voor ‘IKEA Gift Shop’, de online webshop en de digitale elementen voor de pop-up winkel in Utrecht. IKEA had twee doelen. De merkassociatie van IKEA als cadeauwinkel vergroten. En laten zien dat IKEA een omnichannel retailer is.

Gemakkelijker je kaartje kopen.

GVB automaat

Fabrique kreeg de vraag een nieuwe kaartautomaat te ontwerpen. Met als doel: snellere doorstroming. Tijdens het observeren en analyseren van de oude automaten bleek dat techniek duidelijk bepalend was geweest. Aanwijzingen waren niet gebruiksvriendelijk en hardware onlogisch geplaatst.
We stelden de reiziger weer centraal. Veel aandacht ging naar het logisch combineren van het technisch ontwerp en de user interface. Ofwel de fysieke elementen en het touchscreen. Animaties op het scherm vormen samen met oplichtende leds in de hardware vloeiende aanwijzingen. Resultaat: 95% van de reizigers vindt direct het juiste ticket.

Leren en ontdekken.

Nationaal Militair Museum

Het nieuwe Nationaal Militair Museum (NMM) presenteert een thematisch verhaal over de Nederlandse krijgsmacht voor een brede doelgroep: van gezinnen en schoolklassen tot defensie-experts en oud-militairen. Fabrique ontwikkelde een groot deel van de interactives in het nieuwe museum.
Door veel aandacht te besteden aan detaillering, technische besturing, aankleding en multimediale beleving zijn de interactieve installaties niet alleen leerzaam, maar ook leuk.

Design research is essentieel.

Je kunt alleen de gebruikerservaring centraal stellen als je daadwerkelijk onderzoek doet naar de gebruiker en de context waarin het product of de dienst gebruikt wordt. UX designers zijn bij ons veelal opgeleid als industrieel ontwerper. Ze zijn gewend om exploratief en validerend onderzoek te doen. Hierdoor vergaren ze niet alleen snel kennis als input voor het ontwerp, ze laten ook het ontwerp vervolgens steeds iteratief door ontwikkelen. Lees Design Research voor meer informatie over deze manier van werken.

Een seamless user experience als doel.

Het ontwerpen en ontwikkelen van dit type producten vraagt om een multidisciplinair team. Bij Fabrique werken we met veel verschillende experts samen om tot één seamless user experience te komen. Afhankelijk van wat er nodig is brengen we UX designers, visual designers, sound designers, industrial designers, developers, brand strategists, copywriters en technisch productontwerpers samen. In het team zitten ook experts van de opdrachtgever die zorgen voor specifieke kennis. Kennis van het domein, het soort product of bijvoorbeeld onderhoud is noodzakelijk voor het slagen van het project. Voor hard- en softwarecombinaties werken we graag samen met onze collega’s van Fabrique Public Design.

Meer weten over hard- & software combinations?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!